محدودیت تردد خودروهای شخصی در دهلی‌نو

مسئولان شهر دهلی‌نو در نظر دارند با اعمال طرح زوج و فرد برای خودروهای شخصی به مقابله با روند تشدید آلودگی هوا بپردازند. همچنین این برنامه خودروهای آمبولانس، پلیس، آتش‌نشانی و تاکسی‌ها را شامل نمی‌شود.

شهر دهلی‌نو در فصل زمستان بالاترین سطح آلودگی هوا را تجربه کرده‌است. تصمیم به اجرای این برنامه‌ پس از آن مطرح شد که سطح آلاینده‌های موجود در هوا 10 برابر بیش از آنچه سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده، رسید.

با اعلام خبر اجرایی شدن محدودیت تردد برای خودروهای شخصی در شهر دهلی‌نو، مقامات محلی این شهر به منظور رفت و آمد آسان‌تر ساکنان استثنائاتی در نظر گرفتند. به طور مثال ساعت اعمال این محدودیت‌ها از هشت صبح تا هشت شب اعلام شده است. همچنین به زنان اجازه داده شده درصورتیکه خودرو آنان حامل سرنشینان زن یا کودکان زیر 12 سال باشد، در تمامی روزها از خودروهای شخصی خود استفاده کنند.همچنین خودروهای حامل افراد معلول در تمامی روزها اجازه رفت و آمد در سطح شهر دهلی‌نو را دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مسئولان شهری دهلی‌نو به منظور اجرای صحیح این برنامه از تعدادی نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی و هزاران داوطلب درخواست کردند با حضور در مناطق مختلف شهر افراد خاطی را شناسایی و جریمه کرده و از ادامه مسیر آنان جلوگیری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا