گزارش تصویری از بزرگترین مجسمه مصر باستان

این مجسمه به اعتقاد باستان شناسان ، بزرگترین مجسمه باقی مانده از مصر باستان محسوب شده و دارای ارزش هنری و تاریخی بسیار زیادی است . برخی از پزوهشگران اعتقاد دارند نام ابوالهول ، عربی شده نام آپولو خدای شعر و موسیقی در فرهنگ یونان باستان است  .

در مصر صدها مجسمه ابوالهول کوچک و بزرگ کشف شده است که هیچکدام از آن ها دارای اهمیت و شهرت ابولهول گیزه ( جیزه ) نیستند .

در حقیقت مجسمه هایی به این شکل که دارای بدن حیوان و سر انسانی هستند در بیشتر فرهنگ های باستانی وجود داشته و این موجود در مصر باستان به شکل زنی با بدن شیر ترسیم شده است . لازم به توضیح است که در مصر صدها مجسمه ابوالهول کوچک و بزرگ کشف شده است که هیچکدام از آن ها دارای اهمیت و شهرت ابولهول گیزه ( جیزه ) نیستند . این مجسمه باستانی در بین دو هرم بزرگ گیزه قرار داشته و یکی از دلایل سالم باقی ماندن این اثر باستانی ، این است که ابولهول گیزه برای قرن های متمادی زیر خروارها شن مدفون بوده و در دوره هایی از تاریخ تنها سر آن از خاک بیرون بوده است . در مصر، اسفنکس را به‌شکل شیری نقش می‌کردند که سر او به‌صورت سر دختری بود. نمونه های این موجود با بدن حیوانات و سر انسان در تخت جمشید نیز دیده می شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا