تصاویر هوائی از بزرگترین رانش زمین در چین

در پی رانش زمین در یک پارک صنعتی در کشور چین ، شرایط اضطراری در برخی از مناطق جنوب این کشور اعلام شده است . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ، بخش های وسیعی از پارک صنعتی شن ژن Shenzhen industrial park واقع در استان گوانگ دونگ در جنوب این کشور به زیر لایه هایی ضخیم از خاک فرو رفت . گفتنی است در پی بروز این پدیده ، کوهی از ضایعات و پسماندهای ساختمان سازی که در این محل قرار داشت نیز فرو ریخته و بر عمق فاجعه افزوده است .

در این پدیده طبیعی بیش از 380 هزار متر مربع از زمین های منطقه به زیر خاک فرو رفته و بیش از 33 ساختمان در زیر لایه های زمین دفن شده و یا به شدت آسیب دیده اند . 

بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا ، عمده ترین بخشی که در حین این پدیده طبیعی آسیب دیده است ، منطقه هنگ تایو Hengtaiyu در شهر جدید التاسیس  گوانگ مینگ Guangming بوده است . رانش زمین در روز بیستم دسامبر برابر با بیست و نهم آذر ماه رخ داده و کارشناسان عنوان می کنند ، رانش زمین در منطقه فوق ، یکی از بزرگترین موارد رخ داده در تاریخ محسوب می شود . براوردهای کارشناسان نشان می دهد که در این پدیده طبیعی بیش از 380 هزار متر مربع از زمین های منطقه به زیر خاک فرو رفته و بیش از 33 ساختمان در زیر لایه های زمین دفن شده و یا به شدت آسیب دیده اند .  در عملیات امداد و نجات صدها دستگاه بولدورز و سایر ماشین آلات خاکبرداری حضور دارند .

در خاتمه لازم به توضیح است که این تصاویر در روز بیست و نهم دسامبر سال جاری میلادی ( برابر با روز سه شنبه هشتم دی ماه ) گرفته شده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا