بهرامی: پژوهشگاه فضایی هسته ارتباطی صنعت و دانشگاه در حوزه فضایی است

حسن بهرامی روز چهارشنبه در آئین معارفه رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران در محل این پژوهشگاه افزود: دانشگاه ها برای کار با صنعت در حوزه فضایی نیاز به یک هسته دارند و آن هسته نیز پژوهشگاه فضایی است. 
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در حوزه فضایی شکل گرفته اند و پژوهشگاه فضایی مرکز ثقل این بخش است و می خواهیم در این بخش باقی بماند.
بهرامی افزود: اکنون در پژوهشگاه فضایی ایران آزمایشگاه فضایی راه اندازی شده است و آن را می توان به یک آزمایشگاه مرجع به شمار آورد و باید به این آزمایشگاه به عنوان شبکه آزمایشگاهی نگاه کرد.
بهرامی افزود: توسعه فناوری در بخش فضایی و توسعه بومی فناوری اولویت سازمان فضایی ایران است.
وی گفت: تمام فعالیت های فضایی ایران دفاعی و غیردفاعی همه در جهات فعالیت های صلح آمیز است و غیر از این نه برنامه ریزی کرده ایم و نه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اکنون تنها در زمینه پرتاب ماهواره، این کار توسط بخش دفاعی انجام می شود.

** خرید ماهواره برای نیاز کشور با هماهنگی دولت
بهرامی یادآور شد: ما برای رفع نیاز جاری کشور شاید به سمت خرید ماهواره نیز برویم، ما یک وظیفه جاری در زمینه مخابراتی و ماهواره های سنجشی داریم که اگر نیاز باشد، برای نیاز جاری کشور این ماهواره ها خریداری شود، با هماهنگی دولت انجام خواهد شد.
وی همچنین در خصوص اطلاع رسانی درباره فعالیت های سازمان فضایی در رسانه ها افزود: سیاست سازمان فضایی این نیست که از شروع کار در زمینه فعالیت های فضایی آن را رسانه ای کند، فعالیت فضایی تنها پرتاب ماهواره نیست بلکه فعالیت سنجشی و ناوبری نیز جزو فعالیت های فضایی به حساب می آید و ما امیدواریم با کمک شرکت های دانش بنیان بتوانیم از این فناوری بهره برداری خوبی انجام دهیم.
بهرامی یادآور شد: سازمان فضایی ایران از سال 82 بر اثر یک نیاز به وجود آمد و پیرو آن یک شورای عالی فضایی، دبیرخانه شورای عالی فضایی که کار مطالعاتی را انجام می داد، تشکیل شد و خوشبختانه رشد خوبی داشته و حرکت های خوبی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، در آئین معارفه رئیس جدید پژوهشگاه، حسن حدادپور از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس پژوهشگاه فضایی ایران معرفی شد، پیش از این حسن کریمی مزرعه شاهی به مدت چهار سال رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا