مراکز نوآوری حوزه پتروشیمی و داروسازی تاسیس می شود

دبیر مرکز توسعه نوآوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: دو طرح فعال تولید دارهای راهبردی ضدسرطان و ایجاد دانش فنی طراحی و تولید مبدل کاتالیست سرامیکی سیستم های احتراقی در مرحله داوری نهایی است که در صورت تصویب، مراکز نوآوری مربوط به این دو حوزه تاسیس می شود.

 نسیم لحیمگر درباره فعالیت های مرکز توسعه نوآوری اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در راستای تولید علم، فناوری و تجاری سازی و بهره مند شدن مردم از نتایج آنها و راهبردهای تعریف شده در برنامه راهبردی خود با ایجاد مرکز توسعه نوآوری در صندوق ضمن همکاری با سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در قالب سایت نسبت به ایجاد و توسعه مراکز نوآوری اقدام می کند.
لحیمگر با بیان این که نوآوری به عنوان توانایی مدیریت خلاق بر دانش است، افزود: از ابتدای مطالعات و تشکیل مرکز، فعالیت ها به گونه ای بود که همپوشانی و موازی کاری با سایر مراکز فعال در حوزه نوآوری نداشته باشیم به نحوی که از طریق رسیدن به محصول، فرآیند یا خدمتی جدید بتوانیم پاسخگوی تقاضای بازار و سایر نیازهای اجتماعی باشیم.
وی عنوان کرد: مراکز نوآوری نقش مهمی در توسعه دانش بنیادی و در نهایت تبدیل آن به ثروت ایفا می کنند. موفقیت مراکز نوآوری مستلزم پژوهش های بنیادی و همکاری مراکز دانشگاهی، دولت و صنعت در جهت طراحی محصولات جدیدی است که بر اساس دستاوردهای این تحقیقات می توان آنها را به بازار عرضه کرد.
دبیر مرکز توسعه نوآوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در واقع مرکز توسعه نوآوری از طریق سرمایه گذاری روی فناوری های جدید، حمایت از مراکز نوآوری و حمایت از توسعه نوآوری در کشور، به نیازهای ملی پاسخ داده و از طریق توسعه علمی به افزایش رقابت پذیری اقتصاد ملی کمک می کند.
وی با بیان اینکه حمایت ها در مرکز به دو طریق انجام می‎شود، ادامه داد: حمایت از مراکز نوآوری که بر توسعه فناوری های جدید و پیشرفته متمرکز هستند و حمایت از مراکز نوآوری که بر پاسخ به نیازهای شرکت های همکار و بنگاه های اقتصادی توجه دارند.
لحیمگر تصریح کرد: در حال حاضر دو طرح فعال تولید داورهای ضد سرطان راهبردی و ایجاد دانش فنی طراحی و تولید مبدل کاتالیست سرامیکی سیستم های احتراقی را در مرحله داوری نهایی داریم که در صورت تصویب، مراکز نوآوری مربوط به این دو حوزه تاسیس می شود.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،وی افزود: از ابتدای فعالیت این مراکز یک شرکت همراه با طرح خواهد بود تا در نهایت ایده به مرحله تجاریسازی برسد در مراحل بعد امکان توسعه و افزایش تعدادشرکت ها وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا