طرح کلان ملی تونل باد عمودی درجشنواره ملی علم تا عمل ارائه شد

دکتر محمدعلی اردکانی مجری این طرح کلان ملی در نمایشگاه ملی علم تا عمل در مصلی بزرگ تهران در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد تونل باد عمودی برای شبیه سازی سقوط آزاد از اهداف اجرای این طرح بوده است. 

وی بیان کرد: این طرح در دو سطح آموزش سقوط آزاد و ورزشی و تفریحی طراحی شده و دراین پروژه برای افرادی که می خواهند چتربازی انجام دهند فضای آموزش به منظور کاهش هزینه ها به میزان 95 درصد فراهم شده است. 

اردکانی اظهارکرد: در کاربرد آموزش سقوط آزاد طرح ایمنی آموزش به شدت افزایش یافته و این طرح برای آموزش نیروهای نظامی و انتظامی برای چتربازی بسیار مفید است. 

وی همچنین بیان کرد: از این طرح می توان به منظور تفریح و به دست آوردن لذت سقوط آزاد و احساس پرواز در آسمان استفاده کرد، همچنین با توجه به تحرک و نیاز به انعطاف پذیری بالای بدن در سقوط آزاد که ورزش هیجان انگیزی است می توان از تونل باد بهره برداری کرد. 

وی ادامه داد: ابعاد تونل باد در سطح 6 ضعلی با قطر دایره محاطی تقریبا 26 متر ، ارتفاء تقریبا 36 متر یو مساحت حدود 500 مترمربع است . 

وی گفت: محوطه پرواز 10 ضلعی و قطر محاطی آن 3.6 متر و ارتفاع محوطه پرواز در 4 متر و نیز جریان هوا در این طرح صفر تا 220 کیلومتر طراحی شده است. 

وی یادآور شد: این طرح کلان ملی در آینده نزدیک در مشهد مقدس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

پنجمین نمایشگاه علم تا عمل با هدف ارائه فناوری های برتر سراسر کشور از روز سوم اسفند ماه آغاز به کار کرده و تا روز پنجم ماه جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا