معرفی اصلی ترین عوامل مرگ انسان ها

 در این گزارش اطلاعات و امار جهانی مرتبط با مرگ و میر انسان ها در سال 2013 میلادی مورد بررسی قرار گرفته است .   بر اساس آمار انجمن بیماری های قلبی آمریکا American Heart Association  ، بیش از سی و یک درصد مرگ و میرهای سال 2013 بر اثر عوامل و عوارض قلبی بوده که در این میان 80 درصد از افراد فوت شده این گروه به کشورهای فقیر ، دارای درآمد متوسط و یا کشورهای در حال توسعه تعلق داشتند . عامل بعدی مرگ و میر انسان ها ، سکته بوده که با رقم 11 و هشت دهم درصد در رتبه دوم عوامل منجر به فوت در سراسر دنیا ثبت شده است .

بر اساس این گزارش همچنین مشخص شد که از هر سه مورد مرگ گزارش شده در سال 2013 در ایالات متحده آمریکا ، یک مورد از آن ها بر اثر عوارض و بیماری های قلبی یا انواع سکته بوده است . مرگ بر اثر بیماری های قلبی تنها در ایالات متحده امریکا به عنوان اصلی ترین عامل فوت انسان ها شناخته نمی شود بلکه متاسفانه این عامل در سراسر دنیا دیده می شود .

در همین رابطه مارک کراگر Mark Creager مدیر انجمن قلب آمریکا American Heart Association (AHA) اعلام کرد : "  مطالعه و بررسی امارهای مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی به ویژه در مواردی که منجر به مرگ می شوند ، دارای اهمیت بسیار زیادی است . "

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که علی رغم پیشرفت های پزشکی  و ابداع روش های درمانی برای درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته ، هنوز این این عوارض به عنوان یک تهدید جدی محسوب می شوند ، افزود : " بر اساس آمار های موجود ، تعداد افراد مبتلا به این عوارض در سراسر دنیا بسیار بالا است . "

گفتنی است به منظور بررسی جامع تر و دقیق تر عوامل تاثیر گذار در زمینه بیماری های قلبی و سکته ، تیمی از پژوهشگران با همکاری موسسات مختلفی از جمله انجمن قلب آمریکا ، انستیتوی ملی سلامت آمریکا US National Institutes of Health ، مرکز دولتی کنترل ، پیشگیری و درمان بیماری های ایالات متحده امریکا  Centre’s for Disease Control and Prevention و چند موسسه دولتی دیگر اقدام به جمع بندی و آنالیز آمارهای سالانه افراد مبتلا به این بیماری ها و درصد مرگ و میر ناشی از آن از سال 1958 میلادی تا کنون کرده و این اطلاعات را به طور سالانه به روز می کنند .

بر اساس این گزارش همچنین مشخص شد که از هر سه مورد مرگ گزارش شده در سال 2013 در ایالات متحده آمریکا ، یک مورد از آن ها بر اثر عوارض و بیماری های قلبی یا انواع سکته بوده است .

در همین رابطه دیوید سیسکوویچ  David Siscovick پژوهشگر ارشد و معاون مرکز مطالعات داروئی آکادمی نیویورک New York Academy of Medicine اعلام کرد : " مرگ بر اثر بیماری های قلبی تنها در ایالات متحده امریکا به عنوان اصلی ترین عامل فوت انسان ها شناخته نمی شود بلکه متاسفانه این عامل در سراسر دنیا دیده می شود . "

به گواه پژوهشگران ، فشار خون و دیابت در سراسر جهان به عنوان یک اپیدمی مطرح شده و لازم است تا عموم مردم به این موضوع توجه داشته و با ارائه روش های سالم و مناسب برای زندگی روزانه ؛ ضمن داشتن تحرک کافی ، رژیم غذائی مناسبی را استفاده کنند . شرح کامل این پزوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله پزشکی journalCirculation منتشر شده و در اختیار پزوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا