برگزاری همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین با رویکرد پرورشی

نسل سالم، نسلی توانمند، خلاق، هوشمند و برخوردار از سلامت جسمی و روحی روانی است که برای جامعه ارزش آفرینی می کند و سرمایه اصلی یک کشور محسوب می شود.
گروه های پژوهشی مختلفی در زمینه فناوری، توسعه و کودک شکل گرفته اند که به مباحثی همچون اثرات فناوری بر ابعاد مختلف سلامت کودک و نوجوان، نقش مثبت و منفی فناوری در بحث توسعه، یادگیری و رفتار کودکان و نوجوانان و یا جایگاه فناوری در رشد و تکامل همه جانبه کودکان (ECD) می پردازند.
در همین راستا برگزاری این همایش به همت دانشگاه صنعتی شریف از نخستین تلاش های علمی صورت گرفته در حوزه فناوری و کودک و نوجوان در کشور محسوب می شود که در حال حاضر به عنوان یکی از زمینه های مطالعاتی مهم در دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی مطرح دنیا مورد توجه بسیاری واقع شده است.
فراهم سازی بستری برای تبادل ایده ها و به اشتراک گذاری تجربیات در جامعه علمی کشور، ایجاد پیوندهایی برای سرمایه گذاری به منظور توسعه فناوری های ارتقادهنده نسل هوشمند، ایجاد بستری برای معرفی و به اشتراک گذاری دستاوردهای جامعه علمی در زمینه فناوری های نوین، معرفی سامانه های هوشمند شناسایی استعداد و پرورش استعداد بر پایه فناروی اطلاعات از اهداف این همایش است.
موضوعاتی همچون توسعه و ارتقای نسلی هوشمند با برنامه های استعدادیابی، استعدادپروری، استعدادسنجی، استعدادزایی و استعدادآفرینی نسل اول با استفاده از فناوری های نوین و نقش این فناوری های نو در آموزش، خدمت رسانی، پژوهش، مدیریت، دانش آفرینی و توسعه اقتصاد دانش بنیان از مباحث عمده ای است که در کانون توجه این همایش قرار دارد.
به گزارش ایرنا، همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین، در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا