برگزاری سمپوزیوم آنفلوآنزا با هدف معرفی راهکارهای مقابله با آن در دانشگاه شهید بهشتی

دکتر مسعود مردانی عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:آنفلوآنزا H1N1 بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد، شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و بهبودی بیمار حدود یک هفته طول می کشد.

مردانی اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزا از نوع H1N1 اکنون جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال تعدادی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند.
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با این هشدار که ویروس آنفلوآنزا می تواند به سرعت بین افراد منتشر شود، بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی به منظور به حداقل رساندن همه گیری و انتشار این ویروس تاکید کرد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: ویروس آنفلوآنزا مدت ها در هوا پخش می شود و از طریق بینی، دهان، دست دادن، عطسه، سرفه، حرف زدن و روبوسی قابل انتقال است.
وی ادامه داد:رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا انتخاب مواد غذایی مناسب فصل سرما از راهکارهایی برای کاهش ابتلا به این بیماری به شمار می رود.
مردانی گفت :این سمپوزیوم توسط مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رایگان برای گروههای هدف برگزار می شود و برای مشمولان آموزش مداوم از امتیاز بازآموزی برخوردار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا