برگزاری اولین کنفرانس ملی علوم و مهندسی آب در سال آتی

اولین کنفرانس ملی علوم و مهندسی آب به عنوان رویدادی علمی در صنعت آب با حضور و مشارکت وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و کلیه شرکت‌ها و سازمان های زیرمجموعه، دانشگاه ­ها، پژوهشگاه­ ها، سازمان­ ها و نهاد ­های دولتی، عمومي و خصوصی، انجمن های علمی و صنفی و دیگر بخش های مرتبط برگزار می‌شود.

این کنفرانس در روزهای 18 و 19 خرداد ماه سال 1394در مرکز همایش­ های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، تهران برگزار می شود.

هم اکنون صنعت آب و فاضلاب ایران با توجه به پیشرفت­ های اخیر شاهد تحولات جدید و نوآوری­ در کلیه حوزه­ های مرتبط فناوری، مدیریتی و اجرایی است. با توجه به اینکه صنعت آب و فاضلاب صنعتی تأثیر­گذار در عرصه­ تولید و اقتصاد کشور و همچنین جامعه به طور کلان است، بررسی ابعاد مختلف و موثر از اولویت های سیاستگذاری مدیران کشور به حساب می آید.

در همین راستا دبیرخانه دایمی این کنفرانس با مشارکت پيشتازان عرصه­ آگاهي، علوم و فناوري­ هاي نوين در حوزه­ های مختلف صنعت آب، با همكاري مدیران، اساتید، متخصصين و نخبگان اولین کنفرانس علوم و مهندسی آب را با هدف ايجاد نگاهی جامع و ساختارمند به موضوع آب، فاضلاب، کیفیت آب، محیط زیست و . . .  در كشور را برگزار خواهد کرد.

مدیریت منابع آب، سازه های آبی، هیدرولیک، آب و فاضلاب، مدیریت کیفی و آلودگی آب، آبخیزداری و آبخوان داری، آبياری و زهکشی، هیدرولوژی و آب و محیط زیست، محورهای این کنفرانس اعلام شده‌اند.

تقویت ارتباطات و ایجاد بستر­های مناسب هم ­اندیشی و تبادل نظر نخبگان این حوزه، مدیران و کارشناسان نهادهای تصمیم گیر، نخبگان فعال و کارآفرینان برتر در عرصه­های مختلف صنعت آب کشور، تحلیل و نقد و بررسی آخرین وضعیت صنعت آب داخلی و خارجی و ارائه آخرین اخبار، قوانین و مقررات حوزه آب، شناسایی و تجلیل از کارآمدترین سازمان­ها و شرکت­ها و مدیران بنگاه های سرآمد و برتر، ایجاد روابط سازنده و تعامل گسترده با نهادهای مرتبط با موضوع آب (وزارتخانه های نیرو، جهادکشاورزی، صنایع و معادن، نهادهای عمومی، انجمن­ها، سازمان­های مردم نهاد و …)، ایجاد رقابت، تشویق و ترغیب بنگاه­ها و نهادها برای ارتقاء کیفیت و بهره­وری حوزه آب، ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان برجسته،‌ بهبود و ارتقای دانش و توانمندی­های فنی و مهندسی شرکت­های متقاضی، ایجاد بستری مناسب به منظور معرفی هر چه بیشتر شرکت­های متقاضی و توانمندی­ها به مجموعه­های کارفرمایی، تشویق و ترغیب بنگاه­های بزرگ به ایفای رسالت اجتماعی در مسیر توسعه­ی پایدار و رشد اقتصادی کشور و ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي و فني طی برگزاری کنفرانس از جمله اهداف این کنفرانس اعلام شده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا