گزارش تصویری از بارش شهاب سنگی ماه گذشته

همه ساله ستاره شناسان در سراسر دنیا در انتظار وقوع پدیده Geminids هستند که طی آن یک بارش شهاب سنگی رخ داده و 3 هزار و 200 قطعه شهاب سنگ ناشی از خرد شدن یک دنباله دار بزرگ تر در برخورد با اتمسفر زمین ذوب می شوند .

این پدیده برای نخستین بار در سال 1862 میلادی شناسائی و مشاهده شده و پس از آن همه ساله ستاره شناسان به بررسی این بارش شهابی پرداخته و دریافتند که شدت این بارش هر سال بیشتر و بیشتر می شود . در سال جاری نیز مطابق سال های پیشین دانشمندان به بررسی عبور این شهاب ها از اتمسفر زمین پرداخته و دریافتند در هر ساعت بین 120 تا 160 شهاب سنگ از کنار زمین عبور می کند .

گفتنی است در سال جاری میلادی پدیده Geminids در روسیه در فاصله زمانی روزهای 6 تا 19 دسامبر ( برابر با پانزدهم تا بیست و هشتم آذر ماه ) رخ داد . بر اساس گزارش سازمان فضائی روسیه ، اوج این بارش در روز سیزدهم دسامبر بوده و بزرگترین شهاب سنگ سال جاری میلادی نیز در خاور دور روسیه دیده شد . در این گزارش تصویری ، تصاویر دریافت شده از سوی ستاره شناسان سازمان فضائی روسیه از این پدیده در سال جاری مشاهده می شود .