دریافت مجوز خدمات پس از فروش محصولات حوزه IT ساماندهی می شود

ناصرعلی سعادت روز شنبه در نشستی خبری افزود: پیش بینی می شود در مدت ۶ ماه اول سال 1395 بانک اطلاعاتی کاملی از خدمات دهندگان بازار دیجیتال، شرکت های فعال این حوزه و فروشگاه ها در تمام استان ها جمع آوری و ارائه خدمات به صورت قانونی شود.
وی گفت: تمام افرادی که در مواردی مانند سخت افزاری، نرم افزاری، حامل های حاوی اطلاعات، قطعات و مواد مصرفی فعالیت دارند، باید قبل از کسب پروانه، مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای را دریافت کنند.
سعادت با اشاره به اینکه این دستورالعمل باید از 10 سال پیش اجرایی می شد، اظهار کرد: این موضوع در آن زمان به دلیل کم کاری سازمان نظام صنفی رایانه ای اجرایی نشده و این مسیر قانونی طی نشده است.
وی این سازمان را بازوی تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان دانست و گفت: باید با همکاری اتحادیه فناوران رایانه تلاش کنیم تا خدمات مطلوب تری به مشتریان این حوزه ارائه شود.

** تدوین ضوابط اجرایی قانون حمایت مصرف کنندگان در بخش تجهیزات فناوری اطلاعات
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از تدوین ضوابط اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش تجهیزات فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: ساماندهی خدمات پس از فروش محصولات از مهمترین موارد این قانون است.
اصغر رضانژاد افزود: این ضوابط تا به تائید وزیر صنعت، معدن و تجارت نرسد، ضمانت اجرایی نخواهد یافت.
وی مدت زمان ضمانت نامه (گارانتی) لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی را 18 ماه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر مدت زمان ارایه خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات نیز 18 ماه است اما در این مصوبه مدت گارانتی محصولات حوزه IT کمتر خواهد بود.
رضانژاد با اشاره اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه ها است، ادامه داد: طبق قانون هیچ نهاد یا تشکل دیگری، مجاز به صدور این مجوزها و کارت هایی با نام 'کارت گارانتی' به شرکت های متقاضی نیست.
 دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی و نظام بخشی بازار فناوری اطلاعات از جمله وظایف و رسالت های سازمان نظام صنفی رایانه ای است، افزود: اطمینان و برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب حق مسلم تمام مصرف کنندگان است و سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش می کند تا بر اساس وظایف قانونی خود، سازمان حمایت مصرف کنندگان را برای ممیزی خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات یاری دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا