برتری قاطع دانشگاه شریف در هفدهمین دوره مسابقات acm

 هفدهمین دوره مسابقات منطقه‌ای برنامه‌نویسی acm روز پنج‌شنبه و جمعه، 3 و 4 دی‌ماه امسال در دانشگاه شریف برگزار شد و با معرفی دو تیم برتر راه یافته به چهلمین مسابقات جهانی برنامه‌نویسی acm به کار خود پایان داد.بنابر این گزارش، در این مسابقه علمی که طی آن حدود 78 تیم سه نفره از بهترین برنامه‌نویسان دانشجو از 46 دانشگاه کشور به رقابت پرداختند، دو تیم از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی به چهلمین مسابقه جهانی برنامه‌نویسی acm که در اردیبهشت سال 1395 در کشور تایلند برگزار می‌شود، راه یافتند.

در این مسابقه، دانشجویان مهندسی کامپیوتر در قالب تیم‌های سه نفره به مدت پنج ساعت به رقابت با یکدیگر پرداختند و 10 مساله را که بر پایه‌های برنامه‌نویسی و طراحی الگوریتم‌های کامپیوتری متمرکز بود، پاسخ دادند.

در این دوره از مسابقه چهار تیم از دانشگاه صنعتی شریف رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند و یک تیم نیز از دانشگاه شهید بهشتی مقام پنجم مسابقه را بدست آورد و در نهایت یک تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از دانشگاه شهید بهشتی به مسابقات جهانی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، راه یافتند.

بر اساس این گزارش، مسابقه‌ جهانی acm به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین، مسابقه‌ برنامه نویسی acm در منطقه‌ غرب آسیا که از سال ١٣٧٨ در تهران و به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است، یکی از این مسابقات منطقه‌ای است که رشد چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان را در کل مسابقات منطقه‌ای در سال‌های مختلف داشته است.

طی ١٦ سال گذشته که تهران میزبان مسابقات منطقه ای غرب آسیا بوده است، در ١٥ دوره دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است و یک بار نیز در سال ٩٠ دانشگاه تهران این میزبانی را به عهده داشته است.

بیش از 29 هزار دانشجو از حدود 2300 دانشگاه و 90 کشور جهان در قالب 120 تیم راه یافته به چهلمین مسابقه‌ جهانی برنامه نویسی acm طی چهار ماه با هم رقابت خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا