نمایشگاه موضوعی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

دکتر مهدی زارع، دانشیار پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مصاحبه خود در سال 1392 با اشاره به این‌که بعضی کشور‌ها روز ملی ایمنی در برابر زلزله را به سالروز وقوع یک زلزله مهم خود ربط داده‌اند، اعلام کردند: در کشور ما پس از وقوع زلزله پنجم دی‌ 1382 در شهرستان بم که بیش از 33 هزار کشته برجا گذاشت، این روز به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» نامیده شد.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در زمستان سال 1392 سه نشست به منظور پاسداشت یاد هموطنانمان عزیزمان که در این زلزله جان باختند و یادآوری و پیگیری وضع بازماندگان (از جمله بیش از ۵۰۰ کودک قطع نخاعی در زلزله بم) و بررسی وضع شهر و مردم بم در شرایط امروز به همراه مرور رخدادهای مرتبط با زلزله ها در ده سال گذشته، با تاکید بر "نقش سازمان های مردم نهاد در زلزله بم"، برگزار کرد.
کتابخانه در ادامه فعالیت های خود در راستای مستند سازی منابع مرتبط با زلزله در خرداد 1393 مقارن با بیست و چهارمین سالروز زمین لرزه منجیل – رودبار (۱۳۶۹)، پایگاه موضوعی خود را به آدرس eq.hepl.ir رونمایی کرد و در حال حاضر بالغ بر 3000 منبع مرتبط در این پایگاه به صورت رایگان قابل بازیابی است.
در سال 1394  نیز  به منظور بزرگداشت این روز، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود را در روز شنبه پنجم دی ماه تا شنبه دوازدهم دی ماه در ساعات کار کتابخانه، برگزار می کند .تاریخ نشست ارائه گزارش فعالیت کتابخانه در این راستا نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
کتابخانه مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه مندان است و افراد می توانند با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق آدرس www.hepl.ir  ازکتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا