هدف tstartup کمک به تاسیس شرکت های دانش بنیان جدید است

دکتر صدیق در حاشیه برگزاری اولین tstartup که عصر دیروز در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد در گفتگو با سیناپرس افزود: این موضوع پایه سوالاتی شد که حدود 15 سال پیش اولین بار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین پارک علم و فناوری کشور برای پاسخ به آنها شروع به فعالیت کرد. در این روش گروهی ایده ای را مطرح می کردند و کارگروهی قابلیت ورود به بازار آن را بررسی می کرد و بر مبنای آن در مرکز رشد پذیرش شده و حمایت می شدند بنابراین فردی که فعالیت را آغاز می کند به تنهایی باید مسیر را طی کند و ما تنها حمایت کننده هستیم.

دکتر صدیق تصریح کرد: در حال حاضر چالش ورود به بازار سخت ترین مرحله ای است که شرکت های جوان با آن مواجه هستند و ما نیاز به روش های جدید برای حل این چالش داریم.

وی ادامه داد: یکی از روش ها اتصال شرکت های جوان با شرکت های با تجربه و شکل یافته است تا بتوانند با فعالیت مشترک یک محصول جدید را به بازار ارائه دهند که این موضوع مبنای tstartup است.

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران اظهارکرد: بر این مبنا یکی از شرکت های شکل یافته در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این tstartup  محور کار قرار گرفت.

در حال حاضر چالش ورود به بازار سخت ترین مرحله ای است که شرکت های جوان با آن مواجه هستند و ما نیاز به روش های جدید برای حل این چالش داریم

وی با بیان اینکه در این ارتباط نزدیک به 4 هزار ایده به دبیرخانه ارسال شد،گفت: از این بین حدود 250 ایده اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده اند و در دو مرحله داوری شده و 16 ایده انتخاب شدند که در نهایت در این مراسم با حضور داروان چهار ایده برتر انتخاب می شوند.

دکتر صدیق از راه اندازی دوره های شکوفایی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبرداد و گفت: در این دوره عملا از ایده هایی که قابلیت ورود به بازار را دارند حمایت می شوند تا خودشان را به جایی برسانند که بتوانند شرکت تاسیس کنند.

وی تصریح کرد: ایده هایی که در این tstartup  برگزیده خواهند شد می توانند از تسهیلات دوره شکوفایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بهره مند شوند. در این مرحله ایده های جدید با شرکت معین در پارک فعالیت مشترک را زیر نظر پارک آغاز می کنند تا به هدف رسیدن محصول مشترک تولید شده به بازار دست یابند.

دکتر صدیق اظهار امیدواری کرد که در آینده شرکت های بزرگ دولتی هم گام به عرصه حمایت از ایده ها برای تاسیس شرکت های دانش بنیان بگذارنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت آمریکایی «آی.بی. ام»  15 میلیارد دلار درآمد از طریق خرید سهام  شرکت های دانش بنیان کسب می کند، خاطرنشان کرد: بنابراین با اجرای این سیاست به جایی اینکه کارمند استخدام کنیم، بهتر است که کمک کنیم که یک شرکت جدید تاسیس شده و بخشی سهام آن را بخریم در این صورت با کسب ثروت توسط این شرکت ما هم سود می کنیم.

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران در پایان گفت: در سال آینده 4 تا 12 tstartup برگزار می شود که امیدواریم در پایان سال آینده یک خوشه 50 تایی از شرکت های جدید تاسیس شده داشته باشیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا