راه اندازی مجتمع تجاری درمانی وقف جایزه مصطفی در تهران

 مهدی صفاری‌نیا در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) به دو دانشمند برجسته جهان اسلام، گفت: امیدواریم که این جایزه، مقدمات و چشم‌انداز عظیمی را در حوزه علم و فناوری فراهم کند.

وی با بیان اینکه برای اعطای این جایزه بیش از ۳۰۰ جایزه علمی را رصد کرده‌ایم، گفت: در صدد بودیم تا جایزه مصطفی (ص) را بر اساس استانداردهای جهانی و در شأن جهان اسلام طراحی کنیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه جایزه مصطفی (ص) تقریبا به مدت یک هفته در تهران ادامه دارد، گفت: فردا برگزیدگان جایزه مصطفی (ص)، سخنرانی‌ را با عنوان «راهکار توسعه فناوری در علوم» در دانشگاه تربیت مدرس و تهران خواهند داشتند. همچنین نشست مشترکی با اعضای فرهنگستان علوم و آکادمی علوم جهان اسلام که با حضور بیش از ۲۰ کشور جهان اسلام برگزار می‌شود، خواهیم داشت.

به گفته وی، این نشست‌های مشترک در جهت توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین جهان اسلام است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه برگزاری مسابقه «نور ابن هیثم» یکی از برنامه‌های  جانبی جایزه مصطفی(ص) به شمار می‌رود، گفت: تاکنون در این مسابقه بیش از ۹ هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند و هزار اثر توسط دبیرخانه این مسابقه دریافت شده است.

وی با اشاره به نمایشگاه تصویرسازی که از دیگر برنامه‌های جنبی جایزه مصطفی (ص) است، گفت: تاکنون بیش از ۹۰ اثر داخلی و خارجی دریافت شده که هم‌اکنون این اثرات تصویرسازی در خانه هنرمندان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

صفاری‌نیا با بیان اینکه این مراسم، اولین مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) است، گفت: تامین‌کنندگان اصلی این جایزه علم و فناوری، مردم هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: صندوقی از سال ۱۳۹۳ برای جایزه مصطفی (ص) تشکیل شد تا در توسعه علوم و فناوری جهان اسلام با شعار «علم و فناوری در خدمت و رفاه کشورها» گامی برداشته شود.

وی تصریح کرد: هزینه اولین دوره جایزه، توسط مردم و خیرین تامین شده که حدود ۲۷۰ نفر از تامین‌کنندگان مالی اولین دوره جایزه بودند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه توسعه وقفی در قالب جایزه نیز در حال پیگیری است، گفت: همچنین نذر علمی هم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب جایزه برگزار شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه در آینده نزدیک مجتمع تجاری – درمانی مصطفی (ص) با همکاری بانک توسعه اسلامی و انستیتو پاستور احداث می‌شود، گفت: این مجتمع وقف جایزه است و در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، همچنین قرار است پروژه دومی را با همکاری استانداری تهران و سازمان زمین و مسکن آغاز کنیم که این موضوع در حال پیگیری است.

صفاری‌نیا اظهار داشت: نشان «خادم‌المصطفی» اکنون در بیش از ۹۰ کشور جهان اسلام در حال ساخت است که قرار است به خیرین این جایزه اعطا شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا