مناطق ویژه علم و فناوری در کشور ایجاد می شود

 به گزارش سیناپرس دکتر وحید احمدی روز دوشنبه درحاشیه اجلاس وزیران علوم جنبش غیرمتعهدها در جمع خبرنگاران افزود: استان هایی نظیر اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد و بوشهر که از زیرساخت های لازم و زمینه های قانونی برخوردار هستند دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی در استان یزد در این خصوص گفت: با راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری درصدد هستیم از تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره بگیریم.

**عملیاتی شدن تفاهم نامه ها با دستگاه های اجرایی

معاون پژوهشی وزیر علوم ارتقاء کیفیت، ساماندهی و توسعه طرح ها را از مهمترین برنامه های سال آینده اعلام کرد و گفت: پیگیری جدی برای عملیاتی شدن تفاهم نامه ها با وزارت خانه هایی نظیر نفت، صنعت، جهاد کشاورزی و دفاع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه واگذاری میادین نفتی به دانشگاه ها منعقد شده است گفت: این قرارداد بین وزارت نفت و پنج دانشگاه دولتی و چهار مجموعه پژوهشی غیروابسته به وزارت علوم منعقد شده است.معاون پژوهشی وزیر مدت این قرارداد را 10 سال اعلام کرد و گفت: مقررشد تمامی تحقیقات و توسعه فناوری میادین نفتی بزرگ با مشارکت این مجموعه ها انجام شود.

وی برلزوم ایجاد شبکه پژوهشی، علمی و توسعه فناوری تاکید کرد و گفت: با کمک این دانشگاه ها و نیز دانشگاه های خارجی در صدد ایجاد این شبکه در سایر دانشگاه های داخلی هستیم تا بتوانیم فناوری حوزه نفت را توسعه دهیم. وی حمایت از طرح های پژوهشی قرآنی را یکی از برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: آیین نامه حمایت از طرح های کلان پژوهش های قرآنی تنظیم و بزودی ابلاغ خواهد شد.

**معافیت مالیاتی طرح های تحقیقاتی و شرکت های فناوری

احمدی از معافیت مالیاتی طرح های تحقیقاتی به شرکت های فناوری خبرداد و گفت: آیین نامه اجرایی این طرح به امضاء وزیران علوم و اقتصاد رسیده و به مجموعه های علمی و فناوری ابلاغ شده است.وی با اشاره به اینکه باید از این بسترقانونی برای حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان بهره جست تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات لازم درصندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا