منیزیم سرطان لوزالمعده را کاهش می‌دهد

مصرف بالای منیزیم که یک ماده معدنی بوده باعث کاهش چشمگیر افراد از ابتلا به سرطان لوزالمعده که چهارمین علت مرگ و میر در دنیا است و این ماده معدنی در سبزیجات تیره برگ، آجیل، لوبیا، ماست و آواکادو وجود دارد.
 
براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ایندیانا بیومینگتون بر روی 66هزار نفر از افراد بین 50-76 سال به این نتیجه دست یافتند که سن، جنس، BMI، استفاده غیر استروئیدی ضد التهابی به مواد مخدر و مکمل منیزیم تأثیر مستقیم بر میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده دارد که به ازای هر 100 mg کاهش مصرف منیزیم، بروز سرطان 24 درصد افزایش می‌یابد.
 
بر پایه این مطالعه، منیزیم ماده معدنی عجیبی بوده که بر روی بیش از 300 سیستم‌های آنزیمی و تنظیم کننده عملکرد عصب و همچنین کنترل قندخون دخیل است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛پژوهشگران این آزمایش توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سرطان لوزالمعده باید در رژیم‌های غذایی خود از عملکردهای منیزیم استفاده کرد تا از خطر بروز این بیماری خطرناک جلوگیری کند.
 
گفتنی است مصرف املاح و مواد معدنی سبب تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شود و برای سالم ماندن و شادابی جسم و روح باید ویتامین‌های مورد نیاز و ضروری بدن همیشه تأمین گردد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا