تکثیر گونه منحصر به فرد گوزن در خطر انقراض

مسئولان باغ وحش تارونگا Taronga در شهر سیدنی در استرالیا اعلام کردن که در تکثیر نوعی گوزن منحصر به فرد موسوم به گور گوزن شرقی یا eastern bongo که با نام علمی Tragelaphus eurycerus که در خطر انقراض قرار دارد ، موفق  بوده اند .

در همین زمینه مقامات باغ وحش تارونگا اعلام کردند این حیوان در روز هشتم فوریه سال جاری به دنیا آمده و تا کنون به دلیل اهمیت روزهای نخست زندگی این جانور و لزوم حمایت مادر این حیوان و تغذیه مناسب ، در معرض تماشای عموم گذاشته نشده بود . در همین زمینه تریسی روبرت Tracy Roberts متخصص جانوران سم دار در این باغ وحش اعلام کرد : " کلیه مراحل تولد این جانور در خطر انقراض ، زیر نظر کارشناسان و دامپزشکان قرار داشته ولی آن ها اجازه دادند تا همه چیز روند طبیعی خود را طی کرده و نیازی به دخالت انسانی در این پروسه دیده نشد . مادر این گوزن ، پس از تولد بچه خود ، وی را تمییز کرده و بچه گوزن به راحتی توانست بر پاهای خود ایستاده و مادر خود را تعقیب کند . این گوزن تازه متولد شده ، بسیار سرحال ، پر انرژی و کنجکاو است . "

وی در ادامه خاطر نشان کرد که اجرای این پروژه در راستای برنامه ملی کشور استرالیا به منظور حفظ گونه های در خطر انقراض انجام شده و در این مرحله ، گام بزرگی در حفاظت از این گوزن منحصر به فرد که بومی کشور کنیا است ، برداشته شد .

این موضوع از این نظر اهمیت دارد که در حال حاضر تنها یک صد نوع از این جانور در حیات وحش باقی مانده و عواملی مانند شکار بی رویه ؛ بیماری و نابودی زیستگاه های طبیعی این گونه جانوری در کوه های کنیا ، سبب شده است تا طی سال های اخیر ، تعداد این حیوانات به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا