رونمایی از اولین برند اسلامی در حوزه علم و فناوری

محمدرضا گلرو روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در سال جاری، اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود که رونمایی از اولین برند اسلامی در حوزه علم و فناوری از جمله برنامه های آن خواهد بود.

وی همچنین از پایه گذاری فدراسیون جهانی علوم و فناوری کشورهای اسلامی همزمان با این اجلاس خبر داد و گفت: 40 نفر از فرهیختگان و دانشمندان برجسته از 40 کشور اسلامی در اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی حضور دارند که در نظر داریم آنها را به عنوان هیات موسس این فدراسیون داشته باشیم.
وی ادامه داد: بازار فناوری بسیار خوبی در جهان اسلام وجود دارد و در عین حال فرصت های خوبی برای مساعدت فکری و فناورانه میان کشورهای اسلامی نیز در جریان برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی فراهم است.
وی از برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای نیازسنجی کشورهای اسلامی در حوزه های فناورانه و شناسایی توانمندی های آنها اشاره کرد و گفت : با مقایسه توانمندی ها و نیازها احتمالا بتوانیم فضای خوبی در جهت تشکیل بازار مبتنی بر فناوری میان کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.
اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی همزمان با گرامیداشت هفته وحدت از ششم تا هشتم دی ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. این اجلاس به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی و با حمایت مالی بانک کشاورزی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا