پیوند موفق قرنیه حیوان به انسان

 ژای هوالی، مدیر بخش قرنیه موسسه چشم شاندونگ اظهار کرد: بینایی بیمار پس از دوره نقاهت سه ماهه بتدریج بهبود یافت که به معنی موفق بودن پیوند است.وانگ شین‌یی 60 ساله به زخم جدی قرنیه مبتلا بود و تنها می‌توانست اجسام متحرک را در فاصله 10 سانتیمتری مشاهده کند.

فرزند وانگ گفت: پزشکان در ابتدا به من گفته بودند که به دلیل نبود قرنیه اهدایی کافی ممکن است پدرم بینایی یک چشمش را از دست بدهد.

این پیوند از یک قرنیه زیست‌مهندسی شده موسوم به Acornea استفاده کرده که نخستین محصول این چنینی است که توسط سازمان غذا و داروی چین در ماه آوریل معتبر شناخته شده است.ژای گفت: با قرنیه خوک به عنوان ماده اصلی، محصول، عاری از سلول، پروتئین‌های هیبریدی و سایر آنتی‌ژن‌ها می‌شود. این محصول یک ساختار کلاژن طبیعی را با زیست‌سازگاری و ایمنی زیستی قابل توجهی حفظ می‌کند.

بیماری‌های قرنیه یکی از بزرگترین دلایل نابینایی در چین است و سالانه 100 هزار نفر به مبتلایان افزوده می‌شود اما تنها حدود 5000 نفر سالانه موفق به دریافت پیوند قرنیه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بیمارستان تانگرن پکن و بیمارستان ووهان شی‌هه و چند بیمارستان دیگر از سال 2010 کارآزمایی‌های بالینی Acornea را انجام می‌دهند و نرخ موفقیت 94.44 درصد را که مشابه نتایج مشاهده شده در قرنیه اهدایی انسان است، نشان داده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا