شمارش لقمه‌ها وزنتان را کم مي‌کند

پژوهشگران در اين بررسي از 61 فرد داوطلب خواستند که لقمه‌هاي غذايي را که هر روز مي‌خورند، بشمارند و ثبت کنند و قول دهند در طول چهار هفته آينده شمار لقمه‌هايشان را 20 تا 30 درصد کاهش دهند. اين افراد ميزان مصف مايعاتشان به جز آب را نيز در اين مدت ثبت کردند.
به گزارش هلث‌دي،41 نفر از اين داوطلبان که به قولشان پايبند ماندند، در طول آن ماه حدود دو کيلوگرم وزن کم کردند، يعني ميزاني از کاهش وزن در طول يک ماه کارشناسان آن را توصيه مي‌کنند.
يافته‌هاي اين بررسي که در بيمارستان يانگ بريگهام انجام شد، در ژورنال «پيشرفت‌هاي چاقي، تدبير و کنترل وزن» منتشر شده است.
جاش وست، استاديار علم بهداشتي که سرپرست مطالعه بود، گفت: «اين بررسي چيزي را که از پيش مي‌دانستيم، ثابت مي‌کند: مصرف کمتر از غذا است به کاهش وزن مي‌انجامد. البته ما توصيه نمي‌کنيم که مردم به خودشان گرسنگي بدهند، پيشنهد ما اين است که مردم کمتري از ميزان فعلي غذا بخورند.»
بن کروکستون، استادياد علوم بهداشتي و نويسنده مشترک مطالعه گفت: «ما از اينکه در مدت نسبتاً کوتاه مطالعه مشخص شد که چه مقدار وزن با اين شيوه کاهش پيدا مي‌کند، بسيار خشنود شديم. اکنون لازم است يک مطالعه پيگيري انجام دهيم تا معلومم شود، آيا افراد پس از چهار هفته هم وزن بيشتري کم مي‌کنند يا کاهش وزن در همين حد پايان مي‌يابد.»
اين پژوهشگران گفتند، شمارش لقمه‌ها ممکن است روشي موثرو ارزان براي کاهش وزن براي بيش از 70 درصد آمريکايياني باشد که اضافه وزن دارند.
کروکستون در اين باره گفت: «ما نسبت به يک يا دو نسل پيشمان مقادير بسيار بيشتري کالري مصرف مي‌کنيم؛ در عين حال بسيار کمتر از لحاظ جسمي فعال هستيم. حتي 20 درصد کاهش در شمار لقمه‌ها مي‌تواند تاثير محسوسي ايجاد کند.»
 منبع:آریا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا