ناسا تکلیف خود را با اروپا روشن می کند

مقامات ناسا از دانشمندان خواسته اند تا به فکر تحقق مأموریتی با هدف "اروپا" باشند تا طی آن به بررسی شواهد احتمالی درباره وجود حیات احتمالی در بخش های مختلف این قمر از جمله بخار آب آن بپردازند. دانشمندان دریافته اند حجم قابل توجهی از این بخار از قطب جنوب اروپا وارد فضا می شود.

نخستین بار در دسامبر سال 2012 بود که دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل موفق به شناسایی دقیق بخارات مورد نظر شدند. عقیده بر این است که دستیابی به این بخارات یکی از بهترین شیوه ها جهت نمونه برداری از آب مایع اروپا محسوب می شود.

مطالعات دامنه دار دانشمندان نشان می دهد در زیر پوسته یخ زده اروپا مقادیر قابل توجهی آب مایع وجود دارد.

جان گرانسفیلد از دانشمندان ارشد ناسا می گوید: این شانسی بزرگ برای ما به شمار می آید تا به بررسی وجود حیات احتمالی در اروپا بپردازیم. امیدوارم که از این شانس طلایی بهترین استفاده را کرده و آن را برای دستیابی به نتیجه ای قطعی از دست ندهیم.

ناسا سالهاست که بر روی ایده های مختلفی جهت رسیدن به اروپا کار می کند و حالا با اختصاص بودجه ویژه 30 میلیون دلاری راه برای تحقق این چشم انداز هموارتر از هر زمان دیگری شده است.

قرار است در قالب مأموریت Clipper بررسی های دقیقی از اروپا آن هم در مدت 3.5 سال صورت گیرد. در مجموعه پروازهای از ارتفاع نزدیکی که این فضاپیما انجام خواهد داد – که بین 25 تا 2700 کیلومتر برآورد شده است – بسیاری از رازهای موجود در اروپا برملا خواهد شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا