سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات در روستاها در حال نهایی شدن است

 محمد خوانساری در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال رایزنی با برخی متخصصان این حوزه هستیم تا با تدوین سند کامل و جامع شرایط را برای تحقق این موضوع مهم فراهم کنیم.وی با اشاره به اینکه ارایه خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به روستاها به طور جد دنبال می شود، اظهار کرد: در همین راستا اولین همایش ملی خدمات عمومی اجباری ICT در مناطق روستایی با موضوع عرضه خدمات دستگاه ها به این مناطق در مردادماه امسال برگزار شد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری دومین همایش با هدف بررسی دستاوردهای بخش خصوصی و پیگیری موضوع خدمات رسانی به روستاها خبر داد و گفت: دبیرخانه این همایش فعال شده و این مراسم در مردادماه سال آینده برگزار می شود.
وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری نیز پایلوت هایی که در مناطق روستایی محروم، نیمه محروم و برخوردار به عنوان بخشی از خدمات الکترونیک روستائی باید مورد توجه قرار گیرد، اعلام خواهد شد.

 راه اندازی اولین پارک تخصصی حوزه فاوا
خوانساری با اشاره به اینکه اولین پارک علمی، تخصصی حوزه فاوا با عنوان 'پارک پیشروان' راه اندازی خواهد شد، گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی این پارک با همکاری معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دست اجرا است.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان این حوزه از مهمترین هدف راه اندازی این پارک تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه وظایف دفتر انتقال دانش فنی این پژوهشگاه بازتعرف شده است، گفت: این مجموعه علاوه بر موضوع تجاری سازی، حفظ مالکیت فکری پژوهشگاه، زمینه سازی برای تشویق و حمایت از پژوهشگران در توسعه ایده و خلق نوآوری را دنبال می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا