کشورهای که بالاترین و پایین‌ترین تلفات جاده‌ای را دارند

در این کشور، سالانه از هر 100 هزار نفر، 73.4 مرگ بر اثر سوانح جاده‌ای رخ می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی در این گزارش نمودارهایی ارائه داده که در آن بالاترین و پایین‌ترین میزان مرگ و میر جاده‌ای آورده شده است.

پس از لیبی، تایلند با 36.2 عدد مرگ در هر 100 هزار نفر در رده دوم قرار دارد و مالاوی نیز با 35 مرگ از هر 100 هزار نفر در رده سوم قرار دارد.

نقش کشورهای افریقایی در این فهرست پررنگ است و سازمان بهداشت جهانی در این گزارش گسست بین کشورهای کم‌درآمد، پردرآمد و دارای درآمد متوسط را برجسته کرده است. از تمامی تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای، 90 درصد در کشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد و این برخلاف بودن 54 درصد وسایط نقلیه در این کشورهاست.

این گزارش در نموداری دیگر از کشورهایی یاد می‌کند که دارای پایین‌ترین میزان مرگ و میر جاده‌ای هستند و پایین‌ترین مرگ و میر جاده‌ای در کشور میکرونزی (واقع در اقیانوس آرام) و با نرخ 1.9 مرگ در هر 100 هزار نفر رخ می‌دهد.

در رده دوم، سوئد با نرخ 2.8 مرگ در هر 100 هزار نفر قرار دارد و بریتانیا با نرخ 2.9 درصد در رده سوم قرار دارد.

همچنین سوئیس در رده سوم، هلند در رده ششم و دانمارک در رده هشتم قرار دارند. کشورهای کوچک‌تر دارای تعداد پایین وسایط نقلیه نیز در فهرست کشورهای دارای پایین‌ترین آمار مرگ و میر جاده‌ای قرار دارند که از آن میان می‌توان به میکرونزی، کیریباتی و مالدیو اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا