مدیرمرکز زمین شناسی جنوب:وجود برخی فروچاله های فارس موجب نگرانی نیست

طهمورث یوسفی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به عنوان مثال در منطقه مهارلو در شرق شیراز فروچاله جدیدی کشف نشده است و وضعیت فروچاله هایی نیز که سال گذشته در این منطقه کشف شده بود، تغییری نکرده است. 
وی افزود: پارسال یک فروچاله با عمق یک متر که بیشتر به صورت ترک و شکاف بود در سطح شرقی دریاچه مهارلو شیراز رخ داده بود که امسال اکیپی برای بررسی وضعیت منظقه مهارلو اعزام کردیم. 
یوسفی اظهارداشت: در بررسی های میدانی و تحقیقاتی که متخصصان این مرکز انجام دادند، مشخص شد در این منطقه فروچاله جدیدی دیده نشده و عمق فروچاله ای که سال گذشته دیده شده نیز تغییر و گسترش پیدا نکرده و افزایش عمق نداشته است. 
وی اضافه کرد: دور فروچاله های موجود در منطقه مهارلو شکاف هایی وجود دارد که ترک های محیطی هستند و نه طولی که بر اثر باران نیز تغییر چهره می دهند. 
یوسفی با بیان اینکه عمق فروچاله ای که سال گذشته در منطقه مهارلو پیدا شده یک متر بوده و هنوز هم تغییر نکرده است ادامه داد: هم اینک درحال پیگیری وضعیت زیست محیطی منطقه مهارلو و تعامل برای بررسی های میدانی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان برای وضعیت فروچاله های منطقه هستیم. 
وی عنوان داشت: سطح فروچاله ها در این منطقه از نمک است که در پروسه زمانی و با انحلال تغییراتی در آن ایجاد می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا