برگزاری مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی موتورسیکلت الکترونیکی

 مرحله‌ نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین و موتور سیکلت الکترونیکی به همت پژوهشکده شهید رضایی و با همکاری اساتید دانشکده‌های مهندسی مکانیک و مهندسی برق دانشگاه شریف و شهرداری ساری برگزار می‌شود.این مسابقات به منظور گسترش مهارت‌های مربوط به طراحی اجزای ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری‌های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه‌های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور برگزار می‌شود.

در همین راستا، با توجه به اهمیت و جایگاه موتورسیکلت‌های الکتریکی، پنجمین دوره مسابقه ملی طراحی ماشین نیز به موضوع طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی می‌پردازد. ایده‌آل مسابقه، رسیدن به موتورسیکلتی برای کاربری شهری است.

همچنین، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از طریق طرح مسائل و مشکلات صنعت در دانشگاه، آشنایی دانشجویان با روندهای طراحی (طراحی مفهومی، طراحی اجزا، طراحی سیستمی)، بکارگیری عملی اصول علمی مهندسی مکانیک در طراحی دستگاه‌ها و ماشین آلات، تمرین کارگروهی، ارتقای کیفی توان مهندسی دانشجویان، ایجاد رقابت مثبت و درگیرکردن تمام مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و دانشجویان و محققان با استعداد، کشف و جذب افراد مستعد، لایق و شایسته و علاقه‌مند به طراحی وسایل نقلیه از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است

در این دوره از مسابقات که شامل دو مرحله اصلی یعنی «مرحله طراحی» و «مرحله ساخت» است، 27 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور ثبت نام کردند که بیش از بیست تیم از دانشگاه‌های سراسری چون تهران، امیرکبیر، علم وصنعت، شهید چمران اهواز و صنعتی بابل بوده‌اند.

مرحله نهایی شامل برگزاری تست‌های برد سرعت شتاب و مسیرهای دشوار خواهد بود. همچنین امکان حضور تماشاگران در این مسابقه پیش‌بینی شده است. بر اساس این گزارش، افتتاحیه این مسابقه با حضور دکتر علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ساعت 14 تا 16 اول دی‌ماه در محل بوستان ملل ساری برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا