کارکردهای مثبت جراحی زیبایی را نادیده نگیریم

گاه با انجام یک عمل زیبایی می‌توان از بروز امراض جسمانی بیشماری در افراد جلوگیری کرد؛واقعیتی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

چاقی و بیماریهای مرتبط با آن تنها یکی از ده ها عوارضی است که با انجام اینگونه روشها می‌توان از بروزآن پیشگیری کرد از این رو جراحان زیبایی معتقد هستند همانطور که این روشها در بسیاری از موارد ضرورت نداشته وممکن است برای فردیکه گزینه مناسب آن نباشد عوارض ناگواری بوجود آورد، به همان نسبت انجام آن در برخی از افراد به شدت ضرورت داشته واز بروز بسیاری از مشکلات روحی و جسمی جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از عفونت لثه، برهم خوردن نظم دندانها وعدم تناسب فک وصورت با جراحی بینی

دکتر حمید عارف ،فوق تخصص جراحی زیبایی در این خصوص گفت: اگرچه اعمال زیبایی در کل به منظور بهبود ظاهر فرد و افزایش اعتماد به نفس صورت می‌گیرد،لیکن کارکردهای مثبت دیگری هم به دنبال آن ایجاد می‌شود. بطور نمونه در مورد جراحی زیبایی بینی که در کشور ما شیوع بالایی دارد،اگر فرد به همراه نقص ظاهری بینی نقوص داخلی از جمله انحراف و پلیپ داشته باشد با این عمل بسیاری از عوارض بیماری در او کاهش می‌یابد. اختلال در نحوه تنفس فرد به دنبال خود عوارضی نظیر کاهش اکسیژن کمتر به مغز را به همراه دارد بطوریکه اگر فرد در طول زمان به دلیل پولیپ و انحراف قادر به تنفس صحیح نباشد و از دهان نفس بکشد، دچار بیماری لثه،برهم خوردگی نظم قرارگیری دندانها ،برهم خوردن تناسب فک وصورت وعفونت سینوسها می‌شود.

بنابراین عمل زیبایی در فرد که با اصلاح مشکلات داخلی باشد می‌تواند از بروز بسیاری از بیماریهای زمینه‌ای جلوگیری کند. در برخی از افراد مشکلات داخلی بینی نظیر انحراف به مرور زمان باعث ایجاد زشتی ظاهر بینی می‌شود،به همین منظور در اغلب جراحی‌های انحراف بینی باید استخوان بینی هم که دچار انحراف است از بیرون جراحی شود تا انحراف بطور کلی برطرف شود.

گاه با انجام یک عمل زیبایی می‌توان از بروز امراض جسمانی بیشماری در افراد جلوگیری کرد؛واقعیتی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

فواید تخلیه چربی

وی افزود: تخلیه بافت چربی که یکی از پرطرفدارترین روشهای زیبایی است ،فوائد بسیاری دارد.با این روش در عرض چند ساعت حجم زیادی از چربی از بدن خارج می‌شود بدون آنکه فرد رژیم سخت و سفتی گرفته باشد و یا عمل سنگینی کرده باشد. این کار حتی بدون بیهوشی امکان پذیر است ومی‌توان 12 لیتر چربی را از بدن فرد خارج کرد.تخلیه چربی علاوه بر ایجاد فرم ظاهر بدن به فرم ایده آل واحساس بهتر فرد و کاهش مشکلات رفتاری و افسردگی موجب پیشگیری از بیماریهای بسیاری خواهد شد. با خارج کردن سلولیت ها و چربی بار اضافی از دوش رگ و سلولهای قلبی برداشته می‌شود.

درمان بی اختیاری ادراری و مشکلات ستون فقرات

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در خصوص عمل جراحی باز برای کاهش حجم چربی ‌های شکمی که اغلب به دنبال زایمان ایجاد می‌شوند، فرم اولیه بدن برگشت پذیر است. افتادگی و شلی شکم با این روش قابل اصلاح است وگودی کمر ازبین می‌رود. گودی کمر اغلب باعث بروز مشکلاتی در ستون فقرات شده و ایجاد کمردرد می‌کند.فتقهای شکمی و فتق جدار شکم که اغلب بعد از چند بارداری طبیعی ایجاد می‌شود با این عمل اصلاح می‌شود. در برخی از موارد و باز هم در خانمهاییکه چند بارداری طبیعی را تجربه کرده‌اند،معمولا در سنین بالا، بی اختیاری ادراری بروز می‌کند  که علی رقم استفاده از روشهای درمانی،درمواردی مشکل فرد بطور کامل برطرف نمی‌شود وجالب است بدانید  در بیشتر موارد از طریق این روش مقداری از مشکل بی اختیاری افراد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: بزرگی سینه در خانمها عوارض زیادی برای سلامت آنها ایجاد می‌کند.کوچکتر کردن سینه ها از طریق خارج کردن بافت چربی موجب می‌شود فرد احساس سبکی کند و از فشاری که بر روی گردن وستون فقرات پشت وارد می‌شود کاسته شود. درد گردن،ستون فقرات بر اثر بزرگی سینه‌ها بسیار آزاردهنده است و با انجام روش جراحی زیبایی این مشکل برطرف شده و از ابتلا به آرتروز گردنی پیشگیری می‌شود.

پیشگیری از چاقی با جراحی

این عضو انجمن جراحان زیبایی در آمریکا در خصوص چاقی به عنوان اصلی ترین پیش زمینه در بروز بیماریهای گوناگون و نقش اینگونه اعمال بر کاهش اثرات آن گفت: در افراد چاق متابولیسم بافت چربی نسبت به بقیه بافتها کمتر است و در نتیجه میزان سوخت انرژی کمتر است از همین رو مقدار نیاز به کالری در این افراد کمتر است. بافت چربی در بدن به دلیل تولید هورمون نسبت به انسولین مقاوم می‌شود و در این حالت اتفاقی  که می‌افتد این است که بدن انسولین دارد لیکن به دیابت مبتلا می‌شود. یعنی قند وارد سلولهای بدن نمی‌شود تا مصرف شود وسطح آن بالا می‌رود و فرد به دیابت نوع دو مبتلا می‌شود که این بیماری خود باعث بیماریهای قلبی ،عروقی و عصبی می‌شود. همچنین بافت چربی به دلیل ایجاد فشار زیاد به خون باعث ابتلا به پر فشاری خون می‌شود.زمانیکه این چربی در بدن کم شود بدن فرد سبک شده و احساس خوبی پیدا می‌کند.

عدم پوشش هزینه‌ها توسط بیمه

دکتر عارف در انتها ضمن ابراز تأسف از نادیده گرفتن نقش موثر اینگونه اعمال در سلامت افراد افزود: در برخی از موارد افرادی متقاضی اینگونه اعمال هستند که در واقع نیازی به انجام آن ندارند و گزینه مناسبی نیستند. لیکن با اصرار این عمل را برای آنها انجام می‌دهیم و این مساله بیانگر جذابیت این عملها برای افراد است. ولی در مواردی افراد به دلیل چاقی زیاد وبیماریهای به دنبال آن گزینه مناسب وضروری جراحی هستند واین درحالی است که نظام پزشکی ما توجه چندانی به این اعمال نداشته و بیمه نیز هزینه های آن را تقبل نمی‌کند.

متآسفانه انجام عملهای غیر ضروری واشتباهاتی که جراحان آماتور در این خصوص مرنکب می‌شوند از عواملی است که منجر شده تصورافراد به اینگونه روشها تصور نادرستی باشد و جنبه های مثبت این روش‌های زیبایی دیده نشود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا