رقابت نهایی دومین ایده‌بازار مهندسی پزشکی

 احمد بابازاده، مدیر اجرایی دومین ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه برگزاری مرحله نهایی این رویداد گفت: ایده بازار یک زیست بوم دانش بنیان است که با هدف گسترش رابطه میان علم، صنعت و سرمایه پایه گذاری شده است.بابازاده افزود: اولین دوره ایده بازار تخصصی مهندسی پزشکی، سال گذشته به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که مورد استقبال خوب استادان، دانشجویان و فعالان صنعت و بازار سرمایه قرار گرفت و موفق به کسب رتبه اول در بخش کارآفرینی جشنواره ملی حرکت شد.

وی با بیان اینکه دومین ایده بازار مهندسی پزشکی با رویکرد اختراعات و ابداعات منجر به بهبود زندگی سالمندان تدارک یافته است، اظهار کرد: به دنبال فراخوان، 68 ایده به دبیرخانه دومین ایده بازار مهندسی پزشکی ارسال شد که با نظر هیات داوران، پنج ایده برتر و 6 ایده منتخب معرفی شدند که ایده‌های برتر به صورت سخنرانی و 6 ایده به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

بابازاده یادآور شد: در فرایند این ایده بازار، ایده‌های اول تا سوم با رای حاضران در رویداد و هیات داوران انتخاب و معرفی می‌شوند.

در جریان ایده بازار مهندسی پزشکی، پنج ایده اصلی "سیستم‌های هوشمند مراقبت از سالمندان و کودکان"، "پرتوزای کلسیم D3"، "توسعه بافت‌ها و ارگا‌ن‌های بدن به صورت اختصاصی برای هر بیمار با استفاده از چاپگر سه بعدی"، "هیدروتراپ خودکار، بخار درمان، کمپرسور و ماساژور متغیر با شکل عضو" و "تعادل ارگونومیک" ارائه می‌شوند.

ایده‌های "آتل مشبک پلیمری"، "طراحی تخت‌های مکانیزه آمبولانس"، "پیشگیری از تب شالیزار"، "دستگاه رنگ آمیزی لام‌های آزمایشگاهی"، "لباس ضرب گیر سالمندان" و "ساخت پروتز استخوانی جهت ترمیم شکستگی استخوان" نیز به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

انتخاب ایده‌های برتر با توجه به ملاک‌های مختلفی همچون کاربردی بودن، داشتن خلاقیت و نوآوری و توجیه اقتصادی صورت می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا