وب سایتی برای تمامی عکس های رزتا

کاوشگر فضایی رزتا (Rosetta) بالاخره عکس هایی که از ستاره دنباله دار/Churyumov Gerasimenko 67P دریافت کرده بود را به زمین مخابره کرد. این تصاویر به کمک سیستم تصویر برداری اصلی این کاوشگر که با نام OSIRIS شناخته می شود دریافت شده است.

البته به صورت بدیهی این تصاویر بیشتر برای دانشمندان علوم نجوم به کار می آید ولی به تازگی مسئولان این پروژه تصمیم گرفته اند تا شرایطی را ایجاد کنند که به کمک آن همه مردم جهان بتوانند از این تصاویر بهره مند شوند. در راستای دست یابی به این هدف، یک پورتال وبی ویژه ساخته شده است که از سراسر جهان قابل دست رسی بوده و در آن آرشیوی از تصاویر این شهاب سنگ قرار گرفته است.

برای دست یابی به این پورتال می توانید اینجا کلیک کنید. در این وب سایت چهار آلبوم تصویری وجود دارد که دو عدد از آنها مربوط به OSIRIS بوده و دو مورد دیگر به NAVCAM مربوط است. هر یک از این آلبوم ها دارای تصاویر بسیار زیبا و با کیفیتی از شهاب سنگ یاد شده هستند که عملا دست یابی به آنها در یک مکان می تواند یک مزیت بسیار ویژه باشد.

شایان ذکر است که در پایان سال 2015 میلادی، این اکتشاف هم چنان به عنوان یک نمونه از پیشرفت علمی شگفت انگیز برای بشر به حساب می آید و بسیاری از دانشمندان انتظار دارند تا بتوان اطلاعات بیشتری را از تصاویر ارائه شده استخراج کرد و به همین دلیل نیز مطالعات بر روی/Churyumov Gerasimenko 67P همچنان ادامه دارد.