حذف عارضه ریزش مو ناشی از شیمی‌درمانی با کلاه خنک‌کننده

 ریزش مو یکی از عوارض جانبی معمول شیمی درمانی است اما مطالعات نشان داده زنانی که برای درمان سرطان پستان تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند با استفاده از کلاه خنک کننده دیگر با این عارضه روبرو نمی‌شوند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: این سیستم که یک کلاه خنک کننده تحت کنترل کامپیوتر موسوم به DigniCap است تاثیرات شیمی درمانی را بر مو تعدیل کرده و از دست رفتن‌ آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

دکتر «هوپ روگو» از دانشگاه کالیفرنیا گفت: برخی از موثرترین و نجات بخش‌ترین روش‌های شیمی درمانی هنوز هم موجب از دست رفتن کامل مو می‌شوند. این عارضه جانبی برای بسیاری از زنان به لحاظ روانی فاجعه بار است. در سال‌های اخیر آزمایش‌های متعددی را روی تاثیرگذاری و ایمنی این سیستم انجام دادیم که تایید شدن آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به این مفهوم است که دیگر بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان با انجام شیمی درمانی دچار ریزش مو نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، کلاه خنک کننده در طول انجام شیمی درمانی روی سر گذاشته شده و توسط یک سیستم کامپیوتری کنترل می‌شود تا مایع خنکی را به منظور منقبض کردن رگ‌های خونی سر به گردش در آورد. این اقدام میزان شیمی درمانی را که به سلول‌های فولیکول مو می‌رسد کاهش می‌دهد، علاوه بر این دمای سرد فعالیت فولیکول را کاهش داده، تقسیم سلولی را کند می‌کند و تاثیر شیمی درمانی را روی مو پایین می‌آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا