طرح های نرم افزاری حوزه الکترونیک حمایت می شوند

علی وحدت در این باره گفت: از آنجایی که وظیفه صحا، حمایت از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک،  الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی است، بخش مهمی از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات، می توانند از تسهیلات و خدمات صندوق صحا بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ادامه داد: تاکنون یکهزار طرح صنایع الکترونیک مورد حمایت صندوق صحا قرار گرفته که از این تعداد بیش از ٨٠٠ طرح با موفقیت به اتمام رسیده است. بخش عمده فعالیتهای صندوق نیز شامل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات صحا در زمینه شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی گفت: در این زمینه طبق تفاهم نامه منعقد شده بین صحا و سازمان نظام صنفی رایانه ای قرار است، این سازمان، شرکتهایی را به صندوق معرفی کند تا تسهیلات مالی حضور در نمایشگاه ها با سود پایین به آنها اعطا شود.

به گزارش مهر، وحدت تصریح کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، این آمادگی را دارد تا از طرح های مرتبط با ماموریت های صندوق به خصوص نرم افزار حمایت کند. چرا که حوزه نرم افزار دارای مزیت نسبی مناسبی از جمله نیروهای جوان با استعداد در کشور است که می توان با سرمایه گذاری و حمایت جدی از شرکت های این بخش، ارزش افزوده بالایی را برای اقتصاد به همراه داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا