عدم ارتباط غذاهای غیر گیاهی و افزایش کلسترول

تحقیقات جدید نشان می دهد که محدودیت های رژیم غذایی همچون مصرف تخم مرغ و گوشت قرمز، تاثیری در سطح کلسترول بد خون ندارد .

به طور معمول به افرادی که در خطر افزایش کلسترول بد قرار دارند ، توصیه می شود که خوردن غذاهای پر کلسترول همانند زرده تخم مرغ  یا گوشت قرمز را به میزان قابل توجهی کاهش دهند تا خطر ابتلا به بیماری های چاقی و قلبی – عروقی را در خود کم کنند .

این گزارش که توسط کارشناسان کمیته مشورتی راهنمای غذایی (2015 Dietary Guidelines Advisory Committee) در سال جاری میلادی ارائه شده و  نشان می دهد : کلسترول یک ماده مغذی نگران کننده برای مصرف بیش از حد نیست .

در این گزارش آمده است که پیش از این در دستورالعمل های رژیم غذایی امریکایی ها (Dietary Guidelines for Americans) توصیه شده بود که مصرف کلسترول به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود شود . کمیته مشورتی راهنمای غذایی (2015 Dietary Guidelines Advisory Committee) در سال جاری هیچ توصیه رژیم غذایی در این رابطه اعلام نکرده است چرا که شواهد نشان می دهد ؛ هیچگونه رابطه قابل ملاحظه ای بین مصرف غذاهای کلسترول دار و سطح کلسترول موجود در خون وجود ندارد .

قابل ذکر است که کارشناسان در این گزارش به مردم توصیه کردند که همچنان مصرف میوه ، سبزیجات و غلات سبوس دار را در رژیم غذایی خود افزایش دهند . شواهد علمی ثابت می کند ، سبزیجات و میوه ها تنها مواد غذایی هستند که در جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و یا درمان آنها مفید واقع می شوند . این رژیم غذایی با مصرف به اندازه غلات سبوس دار نتایج مفیدتری را در بر خواهد داشت .

لازم به ذکر است که حوزه بهداشت و خدمات انسانی امریکا HHS (The US Departments of Health and Human Services) و حوزه کشاورزی امریکا USDA (The US Departments of  Agriculture) این گزارش را مورد سنجش قرار خواهد داد تا آن را در دستور العل های رژیم غذایی امریکایی ها در سال 2015 به کار گیرد .  

 منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا