از توربین بادی 100 کیلو وات تا آدامس زعفرانی نشاط آور و ضد استرس

به گزارش ایرنا، در غرفه طرح های ویژه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل 96 طرح برگزیده استانی کاندیدای بخش مسابقه جایزه ملی و 25 طرح از طرح های کلان ملی و ستادهای توسعه فناوری ارایه شده است. 

برخی از این طرح ها به شرح ذیل است:

**** توربین بادی 100 کیلو وات مجصول دانش بنیان 

مراحل طراحی و ساخت این محصول در دی ماه 93 به اتمام رسید و نخستین نمونه ساخته شده توربین بادی در این مقیاس در کشور در دهه مبارک فجر در سایت بادی بینالود نصب و راه اندازی شده است.

این توربین در شرکت دانشگاهی صنایع هوا خورشید بر اساس شرایط اقلیمی کشور و مطابق با استاندارد بین المللی طراحی و ساخته شده است و قابلیت اتصال به شبکه توزیع نیرو برق ( 20 کیلو ولت ) را دارد.

سرعت باد 10 متر بر ثانیه ، استفاده از گیربکس دومرحله ای هلیکال و کاهش چشم گیر نرخ خرابی و تلفات گیربکس نسبت به گیربکس های سرعت بالا ، بهره گیری از ژنراتور سنکرون مغناطیس دائم دارای دور متغیر از ویژگی های منحصر به فرد این توربین است که آن را از انواع مشابه خارجی متمایز می کند.

**** پکیج تصفیه آب مرکزی ساختمان 

پکیج حاضر جهت کنترل رسوبگذاری آب و افزایش طول عمر تجهیزات آبی موجود در ساختمان و همچنین بالا بردن معیارهای کیفی و بهداشتی آب در ورودی آب به ساختمان ها ، مجتمع های مسکونی و تجاری و ویلاها به کار گرفته می شود .

جلوگیری از ایجاد رسوبات در آبگرمکن، لباسشویی ، سونا و جکوزی و امکانات مشابه که با آب کار می کنند، افزایش کیفیت آب از لحاظ شفافیت و طعم و بو ، حذف مشکلات ایجاد شده نظیر ریطش مو و کاهش ظرافت پوست که توسط کلر ایجاد می شود، مغناظیسی شدن آب شرب که دارای خواص درمانی بسیار زیادی خصوصا در مورد عوارض قلبی است و مهار آلودگی های احتمالی موجود در آب توسط پرتوهای فوق مغناطیسی از مزایای این دستگاه است.

**** دهانشویه و خمیر دهان شویه اورتودنتول 

این خمیر دهان و دهانشویه به پشتوانه تحقیقات گسترده ای که در محیط های دانشگاهی تهیه شده است ، مطالعات گسترده روی گیاه مرزه خوزستانی اثرات منحصر بفردی از خواص دارویی این گیاه را نشان داده است .

این فرآورده در واقع خمیر شستشوی اختصاصی در ارتودنسی است که مانع فعالیت های میکروبی و پوسیدگی دندان ها در طول مدت زمان اورتودنسی می شود و شدت دردهای اولیه فک را کاهش می دهد.

ضد پلاک ، اثرات ضد قارچی ، ضد درد ، حساسیت و التهاب ، اثرات آنتی سپتیک دهان و لثه ، اثرات ضد آفت و اثر ضد بدبویی دهان از جمله کاربردهای این محصول است .

*** دستگاه ضدسرقت منزل 

این دستگاه پیشرفته ترین سیستم کنترل منزل از راه دور تنها با تلفن همراه و از طریق اس ام اس است.

این دستگاه با قابلیت نصب آسان ، امکان ثبت 9 شماره تلفن همراه بر روی دستگاه را دار ، اعلام هشدار قطع شدن برق منزل از طیق موبایل ، ارسال پزارش روزانه از وضعیت خاموش یا روشن بودن چراغ های منزل به صورت اتوماتیک بر روی موبایل ، امکان خاموش و روشن کردن چراغ های منزل با ارسال پیامک به دستگاه و ارسال دلیوری توسط دستگاه در صورت عمل کردن فرامین ارسال شده به آن از قابلیت های این دستگاه است.

****آمپول تینا گراست مخصوص بیماران سرطانی 

این آمپول برای بیماران سرطانی که بعد از شیمی درمانی با افت سلول خونی مواجه می شوند تجویز می شود، به آن ها کمک می کند با تزریق این دارو ایمنی بدن را بالا برده و باعث افزایش نوتروفیل ها ی خون شود.

این دارو خاصیت کاهش بروز عفونت بعد از شیمی درمانی در بیماران سرطانی می شود، این آمپول تعداد گلبول های سفید خون را به حد نرمال رسانده و ایمنی بدن را به حد طبیعی می رساند.

این دارو که در خرداد ماه سال جاری توسط وزیر بهداشت رونمایی شد اکنون به سه کشور صادر می شود.

این دارو مشابه خارجی ندارد و برای تولید این محصول محققان 10 سال کار کرده اند.

*** آدامس زعفرانی نشاط آور و ضد استرس زعفران 

این آدامس دارای ویتامین ب یک ، ویتامین ب 3 ، ویتامین سی ، ویتامین ب 6 ، ویتامین ب 2 و سرشار از آهن است.

این آدامس دارای خاصیت ضد سرطانی ، نشاط آور ، ضد آلزایمر ، ضد افسردگی و کمک کننده به هضم غذا است.

مقدار زعفران مصرفی در آدامس زعفران تروند قاین بر پایه تحقیقات آزمایشگاهی به منظور تعائل زعفران و حداکثر بهره مندی مصرف کنندگان با مصرف روزی کمتر از 30 میلی گرم مصرف زعفران در برنامه غذایی از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می شود .

مصرف دو تا سه آدامس برای هر فرد نسبت به مقدار زعفران استفاده شده بی ضرر است .

این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز در مصلی تهران برپا است .
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا