آمادگی وزارت علوم برای ایجاد پارک های مشترک علم و فناوری با آذربایجان

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در دیدار با علی عباس اف وزیر ارتباطات علمی و تکنولوژی جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در اولین اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، گفت: امیدواریم اجلاس تهران دستاوردهای خوبی در زمینه انتقال تکنولوژی و همکاری های علمی و فناوری بین کشورهای عضو داشته باشد.

اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از امروز سوم اسفندماه به مدت سه روز برگزار می شود.

فرهادی همچنین با یادآوری همکاری دانشگاه تبریز و آذربایجان با دانشگاه های جمهوری آذربایجان در زمینه تبادل استاد و دانشجو گفت: آمادگی داریم در زمینه های مهندسی پزشکی، نانوتکنولوژی و بایو تکنولوژی نیز با جمهوری آذربایجان همکاری داشته باشیم.

علی عباس اف وزیر ارتباطات علمی و تکنولوژی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و شرکت در اجلاس وزیران علوم، جنبش عدم تعهد کسب رای اعتماد بالای فرهادی از مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

وی بر توسعه روابط بین دانشگاه های دو کشور و همچنین ایجاد پارک های علم و فناوری تاکید کرد. 

وزیر ارتباطات علمی و تکنولوژی جمهوری آذربایجان همچنین در این دیدار از فرهادی همتای ایرانی خود برای سفر به این کشور و دیدار از دانشگاه ها و دستاوردهای علمی آن دعوت کرد.

وزیر علوم کشورمان نیز ضمن پذیرفتن این دعوت اظهار امیدواری کرد که در فرصتی مناسب به همراه تعدادی از همکاران خود به جمهوری آذربایجان سفر کند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا