بهترین و زیباترین تصاویر علمی هفته گذشته

1.توقف باشکوه نهنگ‌های کوهان‌دار 
نهنگ‌‌های کوهان‌دار گونه‌ای بسیاز زیبا و رمزآلود هستند که گروهی کوچکی از آن‌ها که در معرض خطر هستند در جنوب اقیانوس آرام زندگی می‌کنند. آن‌ها در طول مهاجرت خود به نواحی مختلف از کوه‌هایی که در زیر دریا هستند عبور می‌کنند.
 
 
2.سیاه‌چاله‌ای در ستاره 
دانشمندان سیاه‌چاله‌ای بسیار بزرگ را مشاهده کردند که این سیاه‌چاله از وسط این ستاره عبور کرده و بسیاری از نور آن را جذب کرده است. در واقع این سیاه چاله بزرگ در حال بلعیدن این ستاره است که در نوع خود بسیار منحصر به‌فرد است.
 
 
3.پرنده‌ای به رنگ رنگین‌کمان 
این تصویر در پارکی در بروکلین (شهری در ایالت مریلند در آمریکا) گرفته شده است که در آن این پرنده کوچک مذکر و رنگارنگ به تصویر کشیده شده است. این گونه از پرندگان در خطر هستد و مدتی طولانی در منطقه دیده نشده بودند.
 
 
4.عبور دایناسوری گردن بلند از تالابی در اسکاتلند
در حالی که محققان در حال بررسی فسیلی از دریاچه‌ای اسکاتلند بودند، دیرینه‌شناسان اثرهایی از بقایای به‌جامانده از ردپای گونه‌ای از دایناسورها را در منطقه یافتند که مربوط به تالابی در دوران ژ‍وراستیک بود. علاوه بر اینکه این دستاورد بسیار بزرگی بود، اثراتی از بقایای  دایناسوری گردن‌بلند را نشان می‌داد که در حال عبور از منطقه‌ای از دریاچه بوده است.
 
 
5.رتیل آبی‌رنگ
دانشمندان در حال مطالعه بر روی گونه‌ای از رتیل‌های آبی‌رنگ هستند. هنوز مشخص نشده است که این رتیل چرا تا این اندازه آی رنگ است اما شواهد حاکی از آن است که این رتیل می‌تواند بسیار سمی و کشنده باشد.
 
 
 
6.شکوه آتشفشانی در جزایر هاوایی 
این تصویر خیره‌کننده را یک فضانورد از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته است که به زیبایی بلندترین آتشفشان در موناکیا در ارتفعات هاوایی را به تصویر می‌کشد.
 
 
7.موجود دریایی بسیار عجیب
موجودی بسیار غیرعادی که متعلق به قبل از دوره کامبرین است یه طرز خیلی عجیبی تغذیه می‌کند که تا به حال به ندرت دیده شده است.
 
 
8.آقای پروانه 
گونه‌ای جدید از پروانه‌های آمازون محققان را شوکه کرده است. این پروانه را به نام سر دیوید اتنبرو که دوستدار طبیعت و مسندساز و تهیه کننده برنامه‌های مربوط به طبیعت بود نام‌گذاری کردند.
 
 
9.نوعی خاص از مورچه‌های دام-فک
در سفری به جزیره بورنئو، گروهی از محققان مورچه‌ای را یافتند که توانایی‌های جالبی داشت. فک پایین این مورچه بسیار بزرگ است و به همین دلیل می‌تواند به‌سرعت حرکت کند و بپرد. اما این مورچه بیشتر برای فرار از شکارچیان از پاهایش استفاده می‌کند و به طور کنترل‌شده می‌پرد.
 
 
10.فوران موموتومبو 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،هنگامی که آشفشان موموتومبو در نیکاراگوئه که بیشتر یک قرن خاموش بوده است فوران می‌کند همه را حتی کارشناسان را نیز شگفت‌زده کرده است.
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا