تعامل سرمایه‌گذاران و فناوران بیشتر می‌شود

به گزارش مهر، محمود شیخ زین‌الدین در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» در افتتاحیه این جشنواره،‌ گفت: پنجمین جشنواره «علم تا عمل» مسئولیت سنگینی دارد و به تحقق اقتصاد دانش بنیان تاکید می‌کند. درواقع اقتصاد دانش بنیان یک هویت اقتصادی با موضوعیت علمی و فناوری است.

وی در ادامه افزود: پذیرش این موضوع همان پذیرش توانمندی کسب و کارانه است و باید توانمندی‌های علمی و فناوری بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری با اشاره به تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته، عنوان کرد: پنجمین جشنواره «علم تا عمل» اکنون به بلوغ نسبی رسیده است و یکی از تغییرات آن نسبت به جشنواره‌های سال‌های گذشته این است که تنها شرکت‌های فناوری که فروش محصول داشته‌اند، شرکت دارند.

شیخ‌ زین‌الدین با تاکید بر تعامل بیشتر بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌‌های دانش بنیان، افزود: در این دوره از جشنواره تعامل بیشتری بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان فناور صورت می‌گیرد و این موضوع اصلی جشنواره امسال است.

به گفته وی، مهم‌ترین توقعی که از شرکت‌های فناور در این دوره از جشنواره داریم، این است که شرکت‌های فناور از کریدور تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری استفاده کنند.

رئیس پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل عنوان کرد: در حاشیه این جشنواره، چهار کارگاه با کیفیت کسب و کارانه، اتاق‌های مذاکره شرکت‌های فناور و سرمایه‌‌گذاران و نمایشگاه ویژه برخی دستاوردهای آماده برای تجاری‌سازی حضور دارند.

شیخ زین‌الدین اظهار داشت: از استان‌های سراسر کشور ۲۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده که پنج شرکت برگزیده معرفی می‌شوند. همچنین از هر استان، سه شرکت برگزیده به عنوان برگزیده ملی از سوی پارک فناوری پردیس تقدیر به عمل می‌آید

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا