موسسه رازی آماده تولید واکسن آنفلوآنزای h1n1 است

مصطفی بابایی روز جمعه در حاشیه گردهمایی اعضای هیات علمی موسسه تحقیقاتی رازی در شهر سرعین با بیان اینکه این موسسه وارد 91 سالگی خود شده است ، بیان کرد : حاصل 91 سال تحقیقات علمی موسسه رازی تولید 74 فرآورده بیولوژی، واکسن و سرم است.
وی گفت : در سال آینده پنج محصول جدید نیز به محصولات این موسسه علمی ، پژوهشی افزوده می شود.
بابایی با اشاره به جایگاه مهم موسسه رازی در جهان گفت : موسسه رازی نخستین موسسه دارویی معتبر جهان اسلام محسوب می شود و این افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی است.
او از وجود 6 شعبه و 34 دفتر نمایندگی فروش در کشور خبر داد و افزود: موسسه رازی به جهت تسریع در توزیع محصولات برنامه ریزی کرده و خوشبختانه عملکرد قابل توجهی دارد.
او گفت : در زمان تحریم به رغم برخی مشکلات این موسسه در بسیاری از حوزه ها 100 درصد نیاز کشوررا تامین کرده و حتی زمینه صادرات خوب سرم و واکسن را که ارزش چندین برابری در مقابل صادرات نفت دارد، تامین کرد.
دکتر وجدانی فر نماینده فروش موسسه رازی نیز از صادرات محصول های تولیدی این موسسه به عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه خبر داد و گفت: این موسسه توانسته نیاز کشورهای خاورمیانه و منطقه را با استانداردهای مناسب تامین کند، به طوری که شعار ما تبدیل بزرگترین موسسه تحقیقاتی و تولید واکسن جهان اسلام است.
به گزارش ایرنا , وی همچنین به تولید مکفی واکسن تب برفکی اشاره کرد و گفت : ما با هدف ایمن زایی این بیماری واکسن جدید را با استانداردهای مناسب تر و ارتقای کیفی آن وارد بازار می کنیم تا نسبت به کنترل این بیماری اقدام جدی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا