قرارداد پرتاب تلسکوپ «جیمز وب» نهایی شد

آژانس فضانوردی اروپا (اسا) در نظر دارد تا تلسکوپ فضایی جیمز وب که به نوعی چشم قدرتمند جدید زمین محسوب می شود را سوار بر راکت آریان ۵ به مدار ارسال کند. این پرتاب تاریخی در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۱۸ از «کورورو» واقع در گینه فرانسوی انجام خواهد شد.

اسا با نهایی سازی قرارداد پرتاب این تلسکوپ خیال میلیونها علاقمند به تلسکوپهای فضایی و علوم مرتبط با این عرصه را راحت کرده است. کارشناسان بر این باورند که با پرتاب این تلسکوپ قدرتمند به فضا، ظرفیت بشر برای مشاهده طیف گسترده تری از پدیده های اخترشناسی را افزایش خواهد داد.

یکی از مهمترین اهدافی که برای این تلسکوپ فضایی در نظر گرفته شده کشف هر آن چیزی است که به لحظات نخستین پیدایش عالم مربوط می شود.

بدین ترتیب اخترشناسان می توانند تکامل کهکشانها را از نخستین لحظات پیدایش تا شکل گیری ساختارهایی نظیر کهکشان راه شیری دنبال کنند.

از آن گذشته تلاش برای کشف سیارات فرامنظومه شمسی در گوشه و کنار عالم و همچنین مشاهده تولد ستارگان و سیارات دوردست از دیگر اهداف از پیش تعیین شده برای این فناوری ارزشمند محسوب می شود.

این تلسکوپ فضایی درحالی مراحل آزمایشی خود را طی می کند که به تازگی آینه های آن در اتاق تمیز مرکز پرتابهای فضایی گادارد ناسا در مریلند نصب شده است.

به گزارش  مهر،این تلسکوپ در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری زمین مستقر خواهد شد.