انسان ها به مراتب زودتر از زمان تصور شده به اروپا مهاجرت کرده اند

سینا پرس: دانشمندان رشته باستان شناسی موفق به یافتن قدیمی ترین ابزار سنگی ای که تا به حال در ترکیه یافته شده است گشتند. این ابزار سنگی و کشف آن از این نظر بسیار مهم است که پس از بررسی های انجام شده بر روی این ابزار مشخص شده است که قدمت آن به یک میلیون و دویست هزار سال پیش باز می گردد و به همین دلیل نیز تمامی فرضیات پیشین درباره زمان مهاجرت انسان ها از قاره آسیا به سوی قاره اروپا دستخوش تغییر خواهد شد.

کشور ترکیه به عنوان دروازه مهاجرت انسان به قاره اروپا شناخته می شود ولی در تمامی یافته های پیشین زمان مهاجرت انسان به قاره اروپا به بازه زمانی بسیار نزدیک تری از بازه زمانی یافت شده به واسطه این ابزار استناد می کردند.  دانشمندان مرکز باستان شناسی دانشگاه هالووی دریافته اند که قدمت این ابزار به یک میلیون 170 هزار سال تا یک میلیون و 240 هزار سال پیش باز می گردد و در این میان این یافته ها تمامی مواردی که پس یافت قدیم ترین فسیل (پیش از این یافته) که در سال 2007 شکل گرفته بود را بازنویسی خواهند کرد.

پروفسور شریو به عنوان سرپرست این تیم اکتشافی درباره این کشف می گوید: «مسلما یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات در این زمینه صورت گرفته است. البته باید یادآوری کنم که همکاری با زمین شناسان و متخصصان تعیین تاریخ موجب شده است تا بتوانیم برای نخستین بار به اطلاعات جدیدی درباره ریشه پیشینیان نسل بشر دست پیدا کنیم که پیش از این دست یافتن به آنها دشوار بوده است.»

منبع: Science daily