استفاده از عینک واقعیت مجازی پلی استیشن در ناسا

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که چگونه سازمان فضایی ناسا از کنسول بازی شرکت سونی یعنی محصول مشهوری به نام پلی استیشن برای تمرین دادن کارمندان خود جهت کار کردن با ساختارهای روباتیک این سازمان بهره می گیرد

حال متخصصان این سازمان پیش از سپردن روبات های چند صد هزار دلاری و تجهیزات حساس و ویژه موجود در مکان هایی مانند ایستگاه  بین المللی فضایی به دست افراد مختلف، این افراد را برای استفاده بهینه از روبات ها آموزش می دهد.

عینک واقعیت مجازی پلی استیشن که در ابتدای امر با نام پروژه مورفیوس شناخته می شد، به عنوان یکی از عینک های واقعیت مجازی با کیفیت در میان نمونه های موجود در بازار به حساب می آید. این محصول که هم اکنون با نام پلی استیشن VR شناخته می شود، شامل یک عینک ویژه است که می تواند محتوای واقعیت مجازی را با قابلیت های حسگر کنترلی این کنسول بازی تلفیق کند و این امر نظر متخصصان ناسا را به خود جلب کرده است.

حال متخصصان این سازمان پیش از سپردن روبات های چند صد هزار دلاری و تجهیزات حساس و ویژه موجود در مکان هایی مانند ایستگاه  بین المللی فضایی به دست افراد مختلف، این افراد را برای استفاده بهینه از روبات ها آموزش می دهد. در بخشی از این آموزش، افراد به کمک عینک پلی استیشن VR در محیط ایستگاه فضایی قرار گرفته و به کمک حسگر حرکتی پلی استیشن به کنترل نسخه شبیه سازی شده روبات می پردازند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا