لایحه حمایت از مالکیت فکری به مجلس ارائه شد

 حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل»،‌ عنوان کرد: این نمایشگاه از هر جهت مهم و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند آینده ما را تثبیت کند. همچنین تعریف روشنی از فضای آینده را به ما می‌دهد.وی با بیان اینکه امنیت، اقتصاد، دانش و فناوری در کشور سخت در هم تنیده‌اند، افزود: علم موضوع بصیرت و شناخت است. علم بدون عمل، بار زیادی است و عمل بدون علم هم انسان را به گمراهی می‌کشاند.

وزیر دادگستری اظهار داشت: در حال حاضر ۴.۵ میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف صنعتی و تعداد زیادی عضو هیات علمی داریم که اگر این مجموعه بزرگ در کشور حاصلی نداشته باشند، ما هزینه‌ و انرژی زیادی را اتلاف کرده‌ایم و یا اینکه برای کشورهای دیگر، نخبه تربیت کرده‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه مالکیت فکری و حمایت از مالکیت فکری، ارزش بالایی در کشور دارد و این موضوع در دنیا تعیین‌کننده است، افزود: اکنون در دولت دو لایحه در حال انجام است که اولین لایحه مربوط به حقوق مالکیت فکری ادبی، هنری و علمی بوده که این لایحه به مجلس ارسال شده است.

وی افزود: لایحه دوم مربوط به مالکیت اقتصادی است که به زودی به مجلس ارائه می‌شود.پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌های شورای حمایت از حقوق مالکیت‌های فکری در وزارت دادگستری گفت: با توجه به اهمیت موضوع مالکیت فکری و حمایت از آن و مسئولیت سنگین در این حوزه، معاونتی را با عنوان «معاونت مالکیت فکری» تشکیل دادیم، چرا که به این معاونت برای حمایت از مراکز فکری نیاز داریم.

وزیر دادگستری ادامه داد: اگر همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها برداشته شود، ما برای بقا در این دنیا نیازمند تحول اساسی در رفتارهای تجاری، مدیریتی، پژوهشی، آموزشی و مواردی از این دست هستیم که این مقوله‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند.

وی افزود: افرادی که توانسته‌اند دانش، ثروت و بازار را به همراه تحولات سیاسی با هم درآمیزند، نبض اقتدار را در اختیار گرفته‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا