رتبه 27 استاندارد ایران در بین 162 کشور عضو سازمان ایزو

 مدیرکل دفترمطالعات تطبیقی و مشارکت درتدوین استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد گفت: با وجود محدودیت های کشور در استفاده از امکانات سازمان های بین المللی، ایران در بین 162 کشور عضو سازمان ایزو با صعود چهار پله ای در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفته است.

سودابه یحیی زاده شامگام چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران کنترل کیفیت در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان افزود: هم اکنون ایران در سازمان های بین المللی استانداردسازی عضویت دارد و با وجود فاصله با کشورهای پیشرفته این کشور توانسته مدارج خوبی را در این حوزه کسب کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 227 کمیته فنی در کشور فعالیت های بین المللی را ساماندهی و شش هزار و 500 کارشناس فنی با سازمان استاندارد همکاری می کنند و در این میان 42 نقش بین المللی برای ایران از طرف سازمان های جهانی تعریف شده است.
یحیی زاده بیان کرد: سازمان های بین المللی استانداردسازی متعددی را مانند مسئولیت در تدوین مباحث استاندارد هستند که اصلی ترین آنها سازمان ایزو به شمار می رود.
وی اظهار کرد: سازمان ایزو در همه حوزه های فنی و ایمنی به جز مخابرات و برق و الکترونیک مسئولیت تدوین و تایید استانداردها را بر عهده دارد و تدوین استانداردهای حوزه برق بر عهده سازمان IEC است.
مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: هشت استان در کشور در حوزه استانداردهای بین المللی فعالیت می کنند و در این میان با توجه به ظرفیت هایی در بخش های مختلف برق، آی.تی، معادن و کشاورزی در استان زنجان وجود دارد که با تشکیل کمیته های جدید می توان از این بسترها برای تدوین استانداردهای بین المللی استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا