بالگردهای رابینسون زمین گیر شدند

مقامات هوانوردی در استرالیا و نیوزیلند تعداد قابل توجهی بالگردهای رابینسون آر 44 را در پاسخ به سانحه خطرناک پیش‌آمده در نیوزیلند طی هفته گذشته، از مصرف خارج کردند.

بالگرد سانحه دیده دارای پره‌های موتور اصلی با شماره بدنه CO16-7 هستند. این تصمیم 80 بالگرد از 184 فروند در نیوزیلند و و تعداد نامشخصی از 400 فروند آر-44 را در استرالیا، زمین‌گیر کرد! پیتر گیبسون سخنگوی بخش تامین امنیت هوایی عمومی استرالیا گفته است: « خطر پره‌های بالگرد واضح است و در صورت قطعه به قطعه شدن‌ آنها، می‌تواند نتایج مصیبت باری برای هلی‌کوپتر پدید آید.» تا کنون هیچ ادعایی از مقامات هوانوردی که قصد پیروی از استرالیا و نیوزیلند در زمینه ممنوعیت پرواز داشتند، اعلام نشده است. علاوه بر این پیغام‌های ارسالی به رابینسون تورنس مسئول بخش کالیفرنیا، بی‌پاسخ مانده‌اند.

مقامات هوانوردی در استرالیا و نیوزیلند تعداد قابل توجهی بالگردهای رابینسون آر 44 را در پاسخ به سانحه خطرناک پیش‌آمده در نیوزیلند طی هفته گذشته، از مصرف خارج کردند.

این تصمیم استرالیا در حالی اتخاذ شد که سه‌شنبه گذشته یک فروند آر 44 در نزدیکی کویینزتان (Queenstown) سقوط کرد و باعث کشته شدن خلبان 42 ساله، استفان کامب، و مسافر 18 ساله، جیمز گاردنر، شد. طبق بررسی‌های اولیه بازرسان، این واقعه به خاطر خرابی یکی از پره‌ها در حین پرواز رخ داد که بلافاصله منجر به ممنوعیت پرواز این بالگرد در نیوزیلند شد. در 23 ژانویه نیز یک فروند آر 44 نیوزیلند متوجه مشکل موجود در پره‌ها شد. گرایم هریس مسئول بخش تامین امنیت هوایی نیوزیلند گفت: « در اتفاق 23 ژانویه، خلبان با تکان‌های شدیدی مواجه شد ولی خوشبختانه با موفقیت فرود آمد. پره هلی‌کوپتر پس از آن واقعه تا کنون در اختیار تولید کننده  آن و اداره فدرال هوانوردی آمریکا قرار گرفته‌است تا مورد بررسی قرار گیرد.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا