سرطان در انتظار افرادی که نان جوهر نمکی می خورند

 دکتر حسین رستگار با بیان اینکه در برخی نانوایی ها با هدف مشتری پسند کردن نان و اینکه آن را سفیدتر، نرم تر و به اصطلاح ورآمده تر عرضه نمایند از جوهر قند یا بلانکت در پخت نان استفاده می کنند، تاکید کرد: استفاده از این ماده برای سلامت افراد به شدت مضر است.

وی اظهار داشت: جوهر قند پس از ورود به بدن می تواند موجبات تخریب پرزها و آنتی اکسیدان دستگاه گوارشی را فراهم آورد.

رستگار افزود: در صورت مصرف این ماده، مصرف کننده دچار سوءها ضمه و زخم های گوارش می شود، علاوه بر آن در کنار عوامل دیگر امکان ابتلا به سرطان دستگاه گوارش نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به توسعه کارخانه های تولید نان های صنعتی به عنوان مراکز تحت نظارت سازمان غذا و دارو که دارای صلاحیت های ضابطه مند هستند، اعلام کرد: در راستای طرح بررسی نانوایی های کشور و سنجش میزان جوهر قند آنها، تصمیمات نظارتی جدی تر اخذ شده است با اختیارات بیشتری که به دست می آوریم بتوانیم نظارت های دقیق تری بر آنها داشته باشیم.

به گزارش مهر،رستگار با تاکید بر اینکه همکاران ما در معاونت های بهداشتی با گواهی های سلامت که برای نانواها صادر می کنند و نیز اقداماتی که اصناف مرتبط در زمینه های نظارتی انجام می دهند گام های مناسبی برداشته شده است، خاطر نشان کرد: از آنجا که نانوایی های سنتی از تعدد و حجم بالایی حتی در نقاط دور افتاده برخوردارند نیاز به نظارت ها به مراتب بیشتر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا