ایجاد ایده و برند جهت گیری آینده معاونت علمی در تحقق اقتصاد دانش بنیان کشور است

سیناپرس: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دنیا شرکت ها ابتدا فکر و ایده و برند شروع به فعالیت می کنند گفت: ما نیز باید برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به این سمت حرکت کنیم، بر همین اساس ایجاد ایده و برند جهت گیری معاونت علمی در تحقق اقتصاد دانش بنیان در آینده است.

«سورنا ستاری» روز یکشنبه در آیین آغاز به کار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل با شعار تبلور تجاری سازی فناوری در مصلی بزرگ تهران افزود: ما باید اقتصاد کشور را از طریق فناوری تامین کنیم و ثابت کنیم که علم بهتر از ثروت است. ما می توانیم با تعداد کم کارآفرینان فعال و جوان اقتصاد کشور را راهبری کنیم بدون اینکه بودجه ای برای زیرساخت کشور هزینه کنیم و دیگر نیازی به درگیر کردن دولت در این مسایل نیست

ستاری بیان کرد: اکنون پول کافی در کشور وجود دارد اما ما با مشکل فرهنگی مواجه هستیم، پول مبتنی بر اقتصاد بدون زحمت باید عوض شود تا اقتصاد دانش بنیان در کشور جاری گردد.

وی ادامه داد: باید از فکر و پژوهش درآمدزایی داشته باشیم، باید اکوسیستم کارآفرینی در کشور حمایت شود و تکنولوژی باید به بخش خصوصی واگذار گردد.

ستاری گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان علی رغم تصویب آن در کشور تاکنون اجرایی نشده است و تنها کارگروه هایی از آن شکل گرفته شده و ما تلاش می کنیم این قانون اجرایی شود.وی با اشاره به تایید صلاحیت 1300 شرکت دانش بنیان در کشور افزود: بیش از 240 شرکت دانش بنیان از ابتدای سال از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده اند، این صندوق با توجه به بودجه های اختصاص یافته به آن در سال های آینده بزرگترین نهاد مالی کشور می شود تا اقتصاد کشور را به سمت دانش بنیان حرکت دهد.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل امروز با حضور معاون علمی ریاست جمهوری، محمود شیخ زین الدین معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری آغاز به کار کرد و تا پنجم اسفند ماه در محل مصلی بزرگ تهران برای بازدید عموم دایر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا