نامگذاری سیارات جدید در انتخاباتی بی سابقه

در حالی که این روزها آمریکا خود را برای برگزاری انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور آماده می کند، انتشار خبر برگزاری انتخابات دیگری در سطحی متفاوت خبرساز شده است.

اتحادیه بین المللی اخترشناسی نخستین انتخابات عمومی برای نامگذاری گروهی از سیارات فرامنظومه شمسی را آغاز کرده است.

اتحادیه بین المللی اخترشناسی نخستین انتخابات عمومی برای نامگذاری گروهی از سیارات فرامنظومه شمسی را آغاز کرده است.

طی یک دهه گذشته سیارات فرامنظومه شمسی زیادی توسط ابزارهای قدرتمندی نظیر تلسکوپ فضایی کپلر شناسایی شده است و معمولا نامگذاری آنها با استفاده از حروف و اعداد صورت می گیرد. اما به نظر می رسد این بار قرار است از نامهای مشخصی برای این سیارات استفاده شود.

این نامها از سراسر جهان ارایه شده و برای هر سیستم ستاره ای و سیارات کشف شده در آن تم خاصی از نامها در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال ستاره ای که پیشتر 55 Cancri نامیده می شد حالا با نام «کوپرنیک» شناخته می شود. همچنین سیاراتی که به دور آن در حال چرخش هستند نیز با نامهایی نظیر گالیله و سایر اخترشناسان معروف شناخته خواهند شد.

کارشناسان معتقدند که نامیدن این سیارات و ستارگان آنها با چنین نامهایی به مراتب بهتر از استفاده از اعداد و ارقام و نامهای ناآشناست.

تغییر نام 14 ستاره و 31 سیاره فرامنظومه شمسی که در حال گردش به دور آنها هستند، از جمله اتفاقات مهمی بوده که در جریان این انتخابات علمی روی داده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا