افتتاح دومین سد بزرگ تولید برق جهان در برزیل

ساخت سد بزرگ ایتایپو Itaipu در کشور برزیل که عنوان می شود دومین سد بزرگ تولید کننده نیروی برق در جهان محسوب می شود ، با اعتراضات گسترده ای از سوی مردم و برخی مقامات این کشور آمریکای جنوبی رو به رو شده است . در همین راستا خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات برزیلی اعلام کرد : ساخت و افتتاح این سد با روند فعلی خشکسالی شدید در این کشور که همراه با کاهش سطح آب مخزن این سد خواهد بود به همراه شرایط بحرانی انرژی در کشور برزیل و ترس و وحشت عمومی مردم این کشور از شرایط موجود ،  بدترین تصمیم ممکن است و متاسفانه زمان اجرای این طرح نیز مناسب تلقی نمی شود .

خورخه میگوئل سامک Jorge Miguel Samek از مقامات برزیلی در این ارتباط گفت : ساخت سد Itaipu حاصل سرمایه گذاری مشترک برزیل و پاراگوئه است و ظرفیت آبگیری آن تحت تاثیر شرایط نامساعد جوی و خشکسالی قرار دارد . این موضوع می تواند بر شهر مهم صنعتی سائو پائولو و ریو دو ژانیرو تاثیر گذار باشد .

گفتنی است در اواخر تابستان سال جاری شهر سائوپائولو با 20 میلیون جمعیت دچار خشکسالی شدیدی شده بود  و در این شرایط بحرانی  حدود 96 درصد آب شیرین مخازن اصلی تغذیه آب شهر، مصرف. این شهر نسبت به هشتاد سال گذشته، در بدترین و وخیم ترین وضعیت کم آبی و خشکسالی به سر می برد.

به گفته مقامات محلی ، طی چند ماه گذشته نزدیک به 96 درصد آب شیرین چهار دریاچه ای که شهر از آنها تغذیه می کند، مصرف شده است. این شهر نسبت به هشتاد سال گذشته ، در بدترین و وخیم ترین وضعیت کم آبی و خشکسالی به سر می برد.

تا کنون دولت استفاده از آب ذخیره شهری را مجاز ندانسته و کماکان شهر از باقی مانده مخزن آب Cantareira استفاده می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا