اعلام جزئیات فنی ماهواره جدید ارتباطی چین

روز پنج شنبه گذشته سازمان فضائی چین موفق شد تا ماهواره جدید ارتباطی خود را در مدار زمین و در محل از پیش تعیین شده قرار دهد . این عملیات از طریق مرکز فضائی ژی چانگ Xichang Satellite Launch Center  واقع در استان سی چوان Sichuan در جنوب غرب چین  انجام شد . به تازگی اطلاعات جدیدی از ویژگی های این ماهواره منتشر شده است .

این ماهواره توسط یک راکت ماهواره بر خانواده لانگ مارچ با عنوان راکت لانگ مارچ 3 بی the Long March-3B carrier rocket به مدار زمین منتقل شد . به گفته کارشناسان ، این ماهواره قادر به فراهم کردن و ایجاد امکان انتقال صدا ، تصویر ، اطلاعات و امواج رادیوئی و تلوزیونی  با کیفیت بسیار بالا است .

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان فضائی چین ؛ عملیات پرتاب ماهواره چاینا ست 1 سی ChinaSat 1C دقیقا راس ساعت 12 و 46 دقیقه نیمه شب انجام شده و این ماهواره توسط یک راکت ماهواره بر خانواده لانگ مارچ با عنوان راکت لانگ مارچ 3 بی the Long March-3B carrier rocket به مدار زمین منتقل شد . به گفته کارشناسان ، این ماهواره قادر به فراهم کردن و ایجاد امکان انتقال صدا ، تصویر ، اطلاعات و امواج رادیوئی و تلوزیونی  با کیفیت بسیار بالا است .

عملیات طراحی و ساخت این ماهواره توسط آکادمی فناوری های فضائی چین China Academy of Space Technology صورت گرفته و مالکیت آن با شرکت ارتباطات ماهواره ای چین با مسئولیت محدود China Satellite Communications Co., Ltd است . 

گفتنی است این ماموریت موفقیت آمیز ، دویست و بیستمین ماموریت فضائی راکت های خانواده لانگ مارچ که توسط شرکت علوم و فناوری های فضائی چین China Aerospace Science and Technology Corporation ساخته شده است محسوب می شود و به باور کارشناسان این راکت ها از طراحی و کاربری بسیار مناسبی برخوردار هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا