برگزیدگان هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

 هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی صبح امروز با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.هر ساله هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی در راستای تقویت نوآوری میان جوانان کشور در تمامی عرصه‌های علمی و پژوهشی و با هدف شناسایی، جذب و معرفی جوانان پژوهشگر و صاحب اندیشه در عرصه علم و فناوری برگزار می‌شود.

در ابتدا ۳۴۰ طرح در ۱۴ گروه تخصصی و در ۵ محور پژوهشی به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانشجویی ارسال شد. طرح‌ها در ۱۴ گروه تخصصی برق و کامپیوتر، مکانیک، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فناوری‌های شیمیایی، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، فناوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، هوافضا، صنایع و مدیریت فناوری و مکاترونیک، بررسی و ارزیابی شده است.

گروه‌های تخصصی پس از ارزیابی علمی در مجموع ۱۶ طرح را به هیات داوران ارائه کرده‌اند که پس از جمع‌بندی و بررسی نهایی در نهایت تعداد ۱۳ طرح به عنوان برگزیده نهایی این دوره از جشنواره انتخاب شده‌‌اند.

اسامی برگزیدگان در بخش دانشجویی بدین شرح است:

حامد دائمی رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی در گروه فناوری نانو، خاطره رضائیان رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی در گروه فناوری‌های شیمیایی، سیدحسن حسینی رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی در گروه فناوری‌های شیمیایی، مجتبی خراسانی رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی در گروه فناوری‌های شیمیایی، مصطفی قربان‌حسینی و سجاد رضایت رتبه اول پژوهش‌های کاربردی در گروه مکانیک، حسین موسوی رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه هوافضا، ایمان آریانیان رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه برق و کامپیوتر از برگزیدگان هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌پژوهان و فناوران هستند.

همچنین هیمن گل‌پیرا رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی در گروه برق و کامپیوتر، نیما لطیف‌التجار و احسان سرائی و سینا لطیف‌التجار به صورت مشترک رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، مرتضی حسن‌پور و مهسا عباس‌آبادی رتبه دوم ابتکار در گروه زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی را به دست آوردند.

مهدخت ارشدی رتبه دوم ابتکار در گروه زیست فناوری محیط زیست و علوم پایه پزشکی، احسان عتیقه‌زاده رتبه سوم ابتکار در حوزه مکانیک، محمدمهدی حسنی و سیدماکان ترابی رتبه سوم ابتکار در گروه برق و کامپیوتر جزو افراد منتخب در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی را به دست آوردند.

همچنین در بخش دانش‌آموزی تعداد ۷ هزار و ۳۷۸ طرح مربوط به دانش‌آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شد که ۱۰۳۶ طرح برتر به عنوان طرح‌های منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

این طرح‌ها در گروه‌های تخصصی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، هنر و معماری و فناوری نانو مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گرفته‌اند که تعداد ۶۰ طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافته‌اند. با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تعداد ۳۲ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده نهایی کشوری بخش دانش‌آموزی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا